Onet, TVN 24 i "Rzeczpospolita" najczęściej cytowanymi mediami w lipcu
Spośród dzienników najczęściej cytowano w lipcu: "Rzeczpospolitą", "Dziennik Gazetę Prawną" i "Fakt" (fot. Piotr Molecki/EastNews)
Portal Onet.pl w lipcu z ponad 5,2 tys. cytowaniami i prawie 12-proc. wzrostem ich liczby w stosunku do czerwca po raz kolejny znalazł się na czele zestawienia – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Magazyn "Press" też odnotował wzrost cytowań.
Na kolejnych miejscach za Onetem (5216) w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się: telewizja TVN 24 (3250 cytowań) i dziennik "Rzeczpospolita" (3236). IMM tłumaczy, że wzrost cytowań "Rzeczpospolitej" był spowodowany m.in. publikacjami o podwyżkach obejmujących pracowników Kancelarii Prezydenta oraz wywiadem, którego tytułowi udzielił minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro.
Onet w rankingu najczęściej cytowanych mediów prowadzi od ponad roku (mat. prasowe)
Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań w lipcu miały: TVN 24 (3250), Polsat News (2359), a za nim TVN (1456).
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Wśród stacji radiowych z największą liczbą wzmianek znalazły się: RMF FM (3147), Program I Polskiego Radia (1059), w którym prezes Prawa i Sprawiedliwości komentował wyniki wyborów prezydenckich oraz Radio Zet (787).
Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych na podium znalazł się Onet.pl (5216), za nim Wp.pl (2255) i Wpolityce.pl (1068).
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi w lipcu były: "Rzeczpospolita" (3236), "Dziennik Gazeta Prawna" (2404) i "Fakt" (1862).
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
Wśród tygodników i dwutygodników na czele: "Tygodnik do Rzeczy" (411), "Gazeta Polska" (210) i "Wprost" (205).
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tytułem w kategorii miesięczniki i dwumiesięczniki w lipcu były "Perspektywy" (547). Na kolejnych miejscach znalazły się "Forbes" (137) oraz "Press" (104).
Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki
W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (794), na drugim Businessinsider.pl (325), a na trzecim Bankier.pl (257).
Najbardziej opiniotwórcze portale ekonomiczne i biznesowe
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym były: "Rzeczpospolita" (3236), "Dziennik Gazeta Prawna" (2404) i "Puls Biznesu" (334).
Najbardziej opiniotwórcze tytuły o profilu ekonomicznym i biznesowym
Najbardziej opiniotwórcze z mediów regionalnych to: Radio Poznań (128), Radio Kraków (123) i "Gazeta Krakowska" (113).
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 47 602 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2020 roku.
(BAE, 26.08.2020)