Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 22, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

18 organizacji branżowych powołało Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń

Pandemia koronawirusa zmniejszyła rynek eventów niemal do zera (fot. Pixabay)

Wczoraj, 21 lipca, w siedzibie Pracodawców RP w Warszawie przedstawiciele branż targowej, MICE, koncertowej i turystycznej podpisali deklarację powołania Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

"Pandemia zdrowotna i gospodarcza uderzyła w to, co jest podstawą działalności w branży MICE, czyli w bezpośrednie kontakty międzyludzkie. Nowoczesny i prężny sektor gospodarki został z dnia na dzień całkowicie zamrożony. To kataklizm, którego żadna inna branża nie doświadczyła" – ocenia prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski. "Dlatego reakcja musi być tak samo szybka i zdecydowana. Kolejne działania to dostosowanie pomocy publicznej do wyjątkowej sytuacji przemysłu spotkań. Musi on przetrwać kryzys, otrzymać czas na ponowne uruchomienie oraz przystosowanie do nowych warunków" – zaznacza.

Jak podkreśla Bartosz Bieszyński, koordynator Sztabu Kryzysowego Branży MICE, przemysł spotkań i wydarzeń daje prawie 15 proc. polskiego PKB (hotele, rozrywka, transport autokarowy, targi, grupowa i indywidualna turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, MICE) i zatrudnia, łącznie z dostawcami i partnerami, ok. 1,5 mln osób.

"Od połowy lutego br. nasze środowisko notuje średni spadek sprzedaży w granicach 80-95 proc. w zależności od sektora. Brak długoterminowych i strategicznych rozwiązań oznacza nie tylko bankructwa i zwolnienia, ale to przede wszystkim zagrożenie dla nowoczesnej i zrównoważonej gospodarki naszego kraju" – dodaje Bieszyński.

Cel? Odnowa i odrodzenie branży eventowej

Reprezentanci Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń postawili sobie za cel obronę i odrodzenie branży poprzez mocny głos w dyskursie na szczeblu rządowym. Rada ma  dążyć m.in. do stworzenia platformy współpracy i wymiany informacji między organizacjami tworzącymi przemysł spotkań i wydarzeń, stałego monitoringu kondycji branży (badania, ankiety itd.), stworzenia ciała reprezentującego interesy branży wobec administracji państwowej, tworzenia i przedstawiania propozycji w ramach wykorzystania EU Recovery Fund, współpracy z najważniejszymi instytucjami społecznymi.

Najważniejsze postulaty Rady to utrzymanie i rozwinięcie form wsparcia: pobudzenie popytu, dodatkowe bezpośrednie wsparcie finansowe, dotyczące kosztów pracy, promocji Polski jako miejsca indywidualnych, grupowych i biznesowych pobytów, uelastycznienie zaleceń i wytycznych dotyczących organizacji wydarzeń i spotkań.

Sygnatariuszami porozumienia jest 18 organizacji branżowych, m.in. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR, Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(AMS, 22.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.