Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Lipiec 01, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PSPR sprawdza, jak rozwija się branża PR w regionach

Na Pomorzu największą grupę stanowią butikowe agencje PR (fot. materiały prasowe)

Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczęło cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju - "Polski PR". Jako pierwsze opisano Pomorze.

W pierwszej części raportu "Polski PR - woj. pomorskie" opisano działające na Pomorzu firmy PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości oraz lokalnej specyfice. Uwzględniono najważniejsze wydarzenia, sukcesy, porażki, przetargi, a także realia rynku pracy i ofertę edukacyjną. Autorem publikacji jest pochodzący z Gdańska Cyprian Maciejewski, członek zarządu PSPR. Za grafikę i skład odpowiada Marcin Chabier, właściciel Grupy FLPR.

Z raportu wynika, że na Pomorzu największą grupę stanowią butikowe agencje PR - 14 firm (w raporcie uwzględniono firmy, które poddały się badaniu). O połowę mniej jest niezależnych konsultantów i tylko dwie duże agencje (zatrudniające więcej niż 10 osób). Pod względem klientów aż w 75 proc. przypadków sektor prywatny "wyraźnie dominuje". Natomiast sektor publiczny „nieznacznie przeważa” jedynie w 5 proc. przypadków. 70 proc. firm deklaruje, że nigdy nie stanęło do przetargu publicznego w konsorcjum z inną firmą spoza macierzystego regionu. Z kolei 50 proc. wśród „specyficznych branż z regionu pomorskiego” obsługiwanych przez agencje PR stanowią klienci zajmujący się turystyką. Do największych barier w rozwoju firmy PR zaliczają opisane jako: „klienci oczekują nierealnych cen za usługi” oraz „niska świadomość i kompetencje klientów w zakresie PR” (tak odpowiedziało po 25 proc. badanych) i „problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanych specjalistów PR do agencji” (20 proc.).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 01.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.