Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Lipiec 01, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PSPR sprawdza, jak rozwija się branża PR w regionach

Na Pomorzu największą grupę stanowią butikowe agencje PR (fot. materiały prasowe)

Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczęło cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju - "Polski PR". Jako pierwsze opisano Pomorze.

W pierwszej części raportu "Polski PR - woj. pomorskie" opisano działające na Pomorzu firmy PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości oraz lokalnej specyfice. Uwzględniono najważniejsze wydarzenia, sukcesy, porażki, przetargi, a także realia rynku pracy i ofertę edukacyjną. Autorem publikacji jest pochodzący z Gdańska Cyprian Maciejewski, członek zarządu PSPR. Za grafikę i skład odpowiada Marcin Chabier, właściciel Grupy FLPR.

Z raportu wynika, że na Pomorzu największą grupę stanowią butikowe agencje PR - 14 firm (w raporcie uwzględniono firmy, które poddały się badaniu). O połowę mniej jest niezależnych konsultantów i tylko dwie duże agencje (zatrudniające więcej niż 10 osób). Pod względem klientów aż w 75 proc. przypadków sektor prywatny "wyraźnie dominuje". Natomiast sektor publiczny „nieznacznie przeważa” jedynie w 5 proc. przypadków. 70 proc. firm deklaruje, że nigdy nie stanęło do przetargu publicznego w konsorcjum z inną firmą spoza macierzystego regionu. Z kolei 50 proc. wśród „specyficznych branż z regionu pomorskiego” obsługiwanych przez agencje PR stanowią klienci zajmujący się turystyką. Do największych barier w rozwoju firmy PR zaliczają opisane jako: „klienci oczekują nierealnych cen za usługi” oraz „niska świadomość i kompetencje klientów w zakresie PR” (tak odpowiedziało po 25 proc. badanych) i „problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanych specjalistów PR do agencji” (20 proc.).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 01.07.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.