Czy reklamy zbawią świat?
Czy to wizerunkowo, czy finansowo ekologiczne akcje muszą się opłacać (fot. Artem Beliaikin/ Unsplash)
Firmy, które trend eko promują, wiedzą, że same też muszą być eko. Nawet jeśli to kosztuje. Bo zysk liczy się nie tylko zerami na koncie.
O ekoświadomość dbają już nie tylko tematyczne fundacje i aktywiści. W walkę o czystą planetę i życie następnych pokoleń włączają się celebryci, politycy i artyści oraz firmy, którym nie jest wszystko jedno.
EKO NAJGORĘTSZYM TRENDEM 2019
Eliminacja słomek lub zastępowanie ich przyjaznymi dla środowiska zamiennikami, wędrowanie do kawiarni z własnym kubkiem czy termosem, korzystanie z wielorazowych toreb na zakupy, oszczędzanie wody, wspieranie firm odzieżowych posiadających ekologiczne certyfikaty – to praktyki, które na stałe zagościły w naszym codziennym życiu. – Trend eko jest widoczny właściwie wszędzie: od produktów przez politykę aż po zachowania ludzi, bo coraz częściej odczuwamy, jak szkodzimy środowisku – mówi Paulina Dzieniakowska, e-commerce strategy planner w agencji Pathfinder 23. Widzą to także twórcy marek, które prześcigają się w byciu eko. A to skutkuje także coraz bardziej chwytliwymi kampaniami reklamowymi i wprowadzaniem w swoich firmach nawyków, które mają zagościć na stałe.
Pomysły przybierają coraz to bardziej zaskakujące formy. I co ważne, działania wcale nie są zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji i znanych twarzy. Portal Noizz, po ogromnym sukcesie akcji „Tu pijesz bez słomki”, rozpoczął kolejną, zatytułowaną: „Coś dla planety”. „Każdy, robiąc nawet jedną rzecz, może przyczynić się do poprawy warunków ekologicznych i klimatycznych. Małe gesty liczą się, gdy robią je miliony” – czytamy w opisie. Ambasadorami inicjatywy są m.in. Anna i Robert Lewandowscy czy Lara Gessler, ale deklarację zmiany może złożyć każdy.
Natalia Ryńska
Pozostałe tematy weekendowe
Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.
Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.