TVP Sport. Drogo i dobrze
Marek Szkolnikowski w roli szefa TVP Sport zastąpił w połowie 2017 roku Włodzimierza Szaranowicza (screen Sport.tvp.pl)
TVP Sport stał się liderem wśród kanałów sportowych. Pytanie, jakim kosztem.
Tekst archiwalny, ukazał się w magazynie "Press" nr 03-04/2020. Przypominamy, że już po jego publikacji m.in. Euro 2020 i tegoroczne igrzyska olimpijskie zostały przełożone na 2021 rok z powodu epidemii koronawirusa (te imprezy miała pokazywać TVP). Zawieszono wiele rozgrywek sportowych, a to wpłynęło na zmiany w ramówce TVP Sport.
– Poprzednicy Marka Szkolnikowskiego nie mieli takiego komfortu działania jak on – mówi jeden z dziennikarzy sportowych. Inny dodaje: – Ma wyjątkowe możliwości, na ten sport się teraz w TVP stawia, daje dużo pieniędzy.
Nie dość, że TVP Sport trafił do naziemnej telewizji cyfrowej, to jeszcze stacja może korzystać w części z ponad 2 mld zł kroplówki z budżetu państwa (spółka prawdopodobnie otrzyma jeszcze znaczną część z 1,95 mld zł rekompensaty). – Prezes Kurski ma dwa koniki – newsy i sport. To on podejmuje kluczowe decyzje i w zasadzie zarządza TVP Sport – twierdzi menedżer TVP, chcący zachować anonimowość.
Jacek Kurski (został w marcu odwołany, obecnie jest w zarządzie i znowu jest typowany na prezesa - przyp.red.) pytany przeze mnie, ile spółka wydała na prawa sportowe, od kiedy nią kierował, odpowiada: – To kilkaset milionów złotych w ciągu czterech lat, ale naprawdę warto było. Bez mocnego sportu nie ma silnej telewizji publicznej. Sport pomógł nam jednoczyć Polaków wokół TVP. To była słuszna decyzja.
– Jeśli fałszuje się informacje i publicystykę, a chce się uzyskać jakiś rodzaj wiarygodności, to jest to najprostszy, chociaż drogi, sposób pozyskiwania sobie sympatii szerokiej publiczności – uważa Jan Dworak, były prezes TVP i przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – Sport jest jasną plamą na ciemnym tle głównego zadania w misji publicznej, czyli politycznej propagandy w miejsce wyważonej i pogłębionej informacji oraz publicystyki – dodaje.
Maciej Kozielski
Pozostałe tematy weekendowe
Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.
Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.