Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Czerwiec 12, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Sport. Drogo i dobrze

Marek Szkolnikowski w roli szefa TVP Sport zastąpił w połowie 2017 roku Włodzimierza Szaranowicza (screen Sport.tvp.pl)

TVP Sport stał się liderem wśród kanałów sportowych. Pytanie, jakim kosztem.

Tekst archiwalny, ukazał się w magazynie "Press" nr 03-04/2020. Przypominamy, że już po jego publikacji m.in. Euro 2020 i tegoroczne igrzyska olimpijskie zostały przełożone na 2021 rok z powodu epidemii koronawirusa (te imprezy miała pokazywać TVP). Zawieszono wiele rozgrywek sportowych, a to wpłynęło na zmiany w ramówce TVP Sport.

– Poprzednicy Marka Szkolnikowskiego nie mieli takiego komfortu działania jak on – mówi jeden z dziennikarzy sportowych. Inny dodaje: – Ma wyjątkowe możliwości, na ten sport się teraz w TVP stawia, daje dużo pieniędzy.

Nie dość, że TVP Sport trafił do naziemnej telewizji cyfrowej, to jeszcze stacja może korzystać w części z ponad 2 mld zł kroplówki z budżetu państwa (spółka prawdopodobnie otrzyma jeszcze znaczną część z 1,95 mld zł rekompensaty). – Prezes Kurski ma dwa koniki – newsy i sport. To on podejmuje kluczowe decyzje i w zasadzie zarządza TVP Sport – twierdzi menedżer TVP, chcący zachować anonimowość.

Jacek Kurski (został w marcu odwołany, obecnie jest w zarządzie i znowu jest typowany na prezesa - przyp.red.) pytany przeze mnie, ile spółka wydała na prawa sportowe, od kiedy nią kierował, odpowiada: – To kilkaset milionów złotych w ciągu czterech lat, ale naprawdę warto było. Bez mocnego sportu nie ma silnej telewizji publicznej. Sport pomógł nam jednoczyć Polaków wokół TVP. To była słuszna decyzja.

– Jeśli fałszuje się informacje i publicystykę, a chce się uzyskać jakiś rodzaj wiarygodności, to jest to najprostszy, chociaż drogi, sposób pozyskiwania sobie sympatii szerokiej publiczności – uważa Jan Dworak, były prezes TVP i przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – Sport jest jasną plamą na ciemnym tle głównego zadania w misji publicznej, czyli politycznej propagandy w miejsce wyważonej i pogłębionej informacji oraz publicystyki – dodaje.

Maciej Kozielski

Pozostałe tematy weekendowe

Kina na dużym minusie, czekają na hitowe premiery
Czy reklamy zbawią świat?
Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7355 (koszt 3,69 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.





Tu wpisz kod jeśli dostałeś go mailem kupując dostęp w redakcji „Press”. Więcej informacji w regulaminie.

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.