Zmiany w Edipresse Polska, Maciej Klepacki dyrektorem generalnym
Maciej Klepacki będzie dyrektorem generalnym Edipresse Polska, natomiast Agnieszka Wicher-Szczesna zostanie jego zastępcą (fot. materiały prasowe)
Od 1 lipca nowym dyrektorem generalnym wydawnictwa Edipresse Polska będzie Maciej Klepacki. Jego zastępcą zostanie Agnieszka Wicher-Szczesna. Wydawca tłumaczy, że stawia na menedżerów z doświadczeniem w digitalu, którzy mają kontynuować strategię rozwoju marek cyfrowych.
Dotychczasowa dyrektor generalna Alicja Modzelewska-Warec oraz członek zarządu Izabela Bochenek-Strauss przejdą do rady nadzorczej firmy. „Na tym etapie rozwoju Edipresse Polska, gdy większość zysku operacyjnego firmy jest kreowana przez działalność digitalową i zysk ten od lat rośnie, chcemy oddać stery managerom, którzy zdobywali swoje doświadczenie zawodowe właśnie w obszarze digitalu. Zmianę zarządu przygotowywaliśmy świadomie i od dawna” - zapewnia cytowana w komunikacie Alicja Modzelewska-Warec.
Jak wyjaśnia wydawca, zmiany są konsekwencją realizowanej przez Edipresse Polska strategii rozwoju marek digitalowych oraz budowania nowych źródeł przychodów z e-commerce i marketplace. W czerwcu ub.r. Edipresse Polska sprzedał Wydawnictwu Bauer trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki "Przyjaciółkę" i "Panią Domu" oraz miesięcznik "Poradnik Domowy". Już wtedy wydawca informował, że skupia się na portfolio internetowym.
Maciej Klepacki pracuje w Edipresse Polska od 2016 roku. Początkowo był dyrektorem operacyjnym części digitalowej, a w 2019 został członkiem zarządu odpowiedzialnym za całościowe przychody reklamowe, rozwój projektów digitalowych w obszarze poza mediami oraz technologię. Agnieszka Wicher-Szczesna pracuje w Edipresse od 12 lat. Była m.in. dyrektorem zarządzającym grupy tytułów lifestylowych. Od kwietnia 2019 roku zasiada w zarządzie firmy, odpowiadając za rozwój produktów mediowych oraz za sprzedaż i realizację reklamy niestandardowej. Alicja Modzelewska-Warec i Izabela Bochenek-Strauss będą w radzie nadzorczej nadzorować pozostałe firmy należące do Edipresse w Polsce oraz prowadzić projekty w obszarze mediów dla Edipresse Group na innych rynkach.
Edipresse Polska wydaje m.in. magazyny i strony internetowe „Party”, „Viva!”, „Mamo to Ja”, „Uroda Życia”, „Flesz” oraz serwisy: Wizaz.pl, Polki.pl i Niania.pl.
Jak wynika z danych Gemius/PBI, w grudniu 2019 roku serwisy internetowe należące do Grupy Edipresse.pl odwiedziło łącznie 8,55 mln użytkowników, którzy wygenerowali 83,24 mln odsłon.
(PAZ, 07.02.2020)