Burda Media Polska o Edipresse: "Mamy nadzieję na szybkie zakończenie przejęcia"
"Mamy nadzieję, że uda nam się zakończyć cały proces przejęcia w ciągu kilku najbliższych tygodni" - napisało wydawnictwo Burda Media Polska w komunikacie
Zgodę na przejęcie przez Burda Media Polska kontroli nad Edipresse Polska wydał wczoraj prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. Według UOKiK "przeprowadzone postępowanie i wnikliwe badanie rynku wykazały, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji". Transakcja ma zostać sfinalizowana w ciągu kilku tygodni.
UOKiK prowadził postępowanie w tej sprawie od maja 2021 roku. Urząd poinformował, że przeprowadzone zostało "wnikliwe badanie rynku luksusowych czasopism dla kobiet, na którym pokrywa się działalność uczestników koncentracji".
"Koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji"
Urząd badał m.in. wielkość płatnego rozpowszechniania czasopism, przychody z ich sprzedaży oraz wpływy z reklam. "Prezes Urzędu wziął również pod uwagę dynamiczne zmiany dotyczące wydawców prasy, związane głównie z zamykaniem niektórych tytułów" - podał UOKiK.
Czytaj też: Burda zamyka "Focus", "Elle Man" i "Samo zdrowie"
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wziął pod uwagę sytuację na rynku, czyli zamykanie kolejnych tytułów przez wydawnictwa. - Nasze postępowanie i dokładna analiza rynku pokazały, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. W dużej mierze wpływ miała na to sytuacja na rynku - przyznał prezes UOKiK Tomasz Chróstny. - Burda Media Polska po transakcji nadal będzie musiała rywalizować z innymi wydawcami, a czytelniczki nie będą miały ograniczonego dostępu do ulubionych czasopism oraz nie będą musiały obawiać się znacznego i nieuzasadnionego ekonomicznie wzrostu cen. Dlatego wydałem zgodę na koncentrację.
"Mamy nadzieję, że uda nam się zakończyć cały proces przejęcia w ciągu kilku najbliższych tygodni. Do momentu formalnego zamknięcia tej transakcji powstrzymamy się od dalszych komentarzy w tej sprawie" - napisało wydawnictwo Burda Media Polska w komunikacie, odnosząc się do decyzji UOKiK.
Edipresse: "Atrakcyjny pracodawca"
Także Edipresse odniosło się do sprawy. - Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych utalentowanych zespołów - skomentował Sebastian Lamuniere, CEO Edipresse Group.
Transakcja przejęcia Edipresse obejmuje m.in. dwutygodniki "Party" i "Viva!" oraz 13 tytułów true stories, a także serwisy Wizaz.pl, Polki.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Party.pl, Viva.pl i Urodazycia.pl. Przeciętne zatrudnienie w Edipresse wyniosło w 2020 roku 118 osób. W portfolio Burda Media Polska są m.in. "National Geographic", "Dobre Rady", "Elle" i "Claudia".
Czytaj też: Militarna inwazja Rosji na Ukrainę. Polskie media relacjonują agresję
Burda Media Polska zdecydowała ostatnio o zamknięciu tytułów związanych z marką "Focus" oraz magazynów "Elle Man" i "Samo Zdrowie", a latem zaprzestano wydawania dwutygodnika "Gala". Z końcem lutego 2022 roku z Burdy odchodzi prezes wydawnictwa Alexander Sorg. Jesienią 2021 roku z wydawnictwa odeszła z kolei Justyna Namięta, dyrektorka generalna i członkini zarządu.
Z danych w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, ze Burda Media Polska w 2020 roku uzyskała 130,8 mln zł przychodów i 9,8 mln zł straty. Edipresse Polska wypracowała 3,7 mln zł zysku netto przy 92,4 mln zł przychodów.
(KOZ, 25.02.2022)