Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer magazyny poradnikowe
Team magazynów poradnikowych zakupionych od Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca
Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Wydawnictwo chce skupić się na portfolio digitalowym.
Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Wydawnictwo chce skupić się na portfolio digitalowym.
Wszystkie osoby pracujące bezpośrednio dla zakupionych tytułów, w tym osoby odpowiedzialne za reklamę i promocję, otrzymały oferty pracy w Bauerze. Numery 13. dwutygodników „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz 8. „Poradnika Domowego” będą ostatnimi wydanymi przez Edipresse.
Team magazynów poradnikowych zakupionych od Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca.
"Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo to ja oraz Niania. Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie" - informuje w komunikacie Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.
Edipresse po sprzedaży magazynów poradnikowych będzie w dalszym ciągu wydawać magazyny people („Party. Życie Gwiazd”, „Flesz. Gwiazdy & Styl”), luksusowe („Viva!”, „Uroda Życia”, „Viva! Moda”), parentingowe (m.in. „Mamo, To Ja”, „Twoje Dziecko”), dla dzieci (m.in. „National Geographic Kids”), hobbystyczne, true stories, a także kulinarno-poradnikowe „Moje Smaki Życia” i tygodnik telewizyjny z sekcjami kulinarno-poradnikowymi „Kropka TV”.
Wydawnictwo Bauer działa w Polsce od 1991 roku. Wydaje poradniki, pisma rozrywkowe, luksusowe, kulinarne, magazyny popularnonaukowe, hobbystyczne, motoryzacyjne, telewizyjne i młodzieżowe.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, „Przyjaciółka” była w 2018 roku najchętniej kupowanym dwutygodnikiem poradnikowym, średnia sprzedaż ogółem wyniosła 153 885 egz. Tytuł odnotował też najniższy spadek spośród magazynów w tym segmencie (o 10,57 proc. w porównaniu z 2017 rokiem). Dalej znalazły się: „Tina” (Wydawnictwo Bauer) – 114 554 egz. (spadek o 25,68 proc.), „Naj” (Wydawnictwo Bauer) – 75 231 egz. (spadek o 13,36 proc.) i „Pani Domu” (Edipresse Polska) – 56 185 egz. (spadek o 10,88 proc.).
Średnia sprzedaż ogółem „Poradnika Domowego” w 2018 roku wyniosła 143 161 egz. i była niższa o 12,21 proc. w porównaniu do 2017 roku.
(JSX, 13.06.2019)