Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 13, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer magazyny poradnikowe

Team magazynów poradnikowych zakupionych od Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca

Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Wydawnictwo chce skupić się na portfolio digitalowym.

Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”. Wydawnictwo chce skupić się na portfolio digitalowym.

Wszystkie osoby pracujące bezpośrednio dla zakupionych tytułów, w tym osoby odpowiedzialne za reklamę i promocję, otrzymały oferty pracy w Bauerze. Numery 13. dwutygodników „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz 8. „Poradnika Domowego” będą ostatnimi wydanymi przez Edipresse.

Team magazynów poradnikowych zakupionych od Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca. 

"Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo to ja oraz Niania. Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie" - informuje w komunikacie Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.

Edipresse po sprzedaży magazynów poradnikowych będzie w dalszym ciągu wydawać magazyny people („Party. Życie Gwiazd”, „Flesz. Gwiazdy & Styl”), luksusowe („Viva!”, „Uroda Życia”, „Viva! Moda”), parentingowe (m.in. „Mamo, To Ja”, „Twoje Dziecko”), dla dzieci (m.in. „National Geographic Kids”), hobbystyczne, true stories, a także kulinarno-poradnikowe „Moje Smaki Życia” i tygodnik telewizyjny z sekcjami kulinarno-poradnikowymi „Kropka TV”.

Wydawnictwo Bauer działa w Polsce od 1991 roku. Wydaje poradniki, pisma rozrywkowe, luksusowe, kulinarne, magazyny popularnonaukowe, hobbystyczne, motoryzacyjne, telewizyjne i młodzieżowe.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, „Przyjaciółka” była w 2018 roku najchętniej kupowanym dwutygodnikiem poradnikowym, średnia sprzedaż ogółem wyniosła 153 885 egz. Tytuł odnotował też najniższy spadek spośród magazynów w tym segmencie (o 10,57 proc. w porównaniu z 2017 rokiem). Dalej znalazły się: „Tina” (Wydawnictwo Bauer) – 114 554 egz. (spadek o 25,68 proc.), „Naj” (Wydawnictwo Bauer) – 75 231 egz. (spadek o 13,36 proc.) i „Pani Domu” (Edipresse Polska) – 56 185 egz. (spadek o 10,88 proc.).

Średnia sprzedaż ogółem „Poradnika Domowego” w 2018 roku wyniosła 143 161 egz. i była niższa o 12,21 proc. w porównaniu do 2017 roku.

(JSX, 13.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.