Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Październik 29, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora złożyła do UOKiK wniosek ws. przejęcia reszty udziałów w Eurozecie

Według Agory rozpatrzenie wniosku przez UOKiK może potrwać co najmniej kilka miesięcy (fot. materiały prasowe)

Agora wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie pozostałych 60 proc. udziałów w Eurozecie, nadawcy m.in. Radia Zet.

- Na podstawie przeprowadzonych analiz prawnych jesteśmy przekonani, że nie ma podstaw, aby zgoda na dokonanie tej transakcji nie została wydana - mówi Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. Spółka uważa, że zgodnie z przepisami antymonopolowymi prezes urzędu powinien jej udzielić. - Transakcja nie wywoła negatywnych skutków dla polskiego rynku, gdyż nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji na rynku radiowym, w szczególności poprzez powstanie pozycji dominującej - wyjaśnia Graboś.

Według Agory rozpatrzenie wniosku przez UOKiK może potrwać co najmniej kilka miesięcy.

W lutym Agora za ponad 130 mln zł kupiła od Czech Radio Center 40 proc. udziałów w Eurozecie, a 60 proc. nabyła czeska spółka SFS Ventures - udziały ma w niej pośrednio amerykański fundusz Media Development Investment Fund, mniejszościowy akcjonariusz Agory.

W połowie września Agora poinformowała, że jej zarząd podjął uchwałę o powzięciu przez spółkę zamiaru wykonania opcji kupna wszystkich udziałów w kapitale zakładowym spółki Eurozet, posiadanych przez SFS Ventures. Agora zaznaczyła, że ostateczna decyzja o ewentualnym skierowaniu do większościowego udziałowca oświadczenia o woli skorzystania z opcji call jest "uwarunkowana, w szczególności, uzyskaniem zgody prezesa UOKiK". Zgodnie z umową wspólników żądanie wykonania opcji może zostać złożone najwcześniej po roku od jej zawarcia.

Po przejęciu przez Agorę pozostałych udziałów w Eurozecie eksperci spodziewają się łączenia struktur i zmian w portfolio stacji radiowych nadawców.

Rozgłośnie Eurozetu w okresie czerwiec-sierpień miały łącznie 17 proc. udziału w czasie słuchania, a Agory - 6,2 proc. (badanie Radio Track, realizowane przez Kantar). Do Eurozetu należą: ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Antyradio, sieci Meloradio i Chillizet, jest on także operatorem części stacji sieci Radio Plus. W portfolio radiowym Agory są sieci: Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio oraz ponadregionalne Tok FM (udziałowcem jest również wydawca "Polityki").

(KOZ, 29.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.