Volkswagen zaprezentował nowy logotyp
Nowe logo ma być łatwiejsze do wykorzystania m.in. w mediach cyfrowych (fot. materiały prasowe)
Koncern motoryzacyjny Volkswagen zaprezentował nowy logotyp i identyfikację wizualną marki. Firma w nowej strategii stawia m.in. na elektromobilność i cyfryzację.
Nowe logo Volkswagena również składa się z liter V i W wpisanych w okrąg, wszystkie elementy są znacznie cieńsze w porównaniu z poprzednim logo. Całość jest pozbawiona elementów trójwymiarowych. Firma podkreśla, że nowe logo jest proste, przejrzyste i bardziej elastyczne, dzięki czemu jest również łatwiejsze do wykorzystania m.in. w mediach cyfrowych.
Nowa identyfikacja nawiązuje do strategii Volkswagena, w której zawarto takie kwestie, jak elektromobilność czy cyfryzacja.
Nowa identyfikacja zostanie wprowadzona najpierw w placówkach firmy w Europie, a w październiku w Chinach. Od początku 2020 roku nowe logo pojawi się w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałych regionach. W sumie zmiany obejmą 171 rynków, dotyczyć będą 10 tys. placówek dealerów i partnerów serwisowych. Łącznie wymienionych będzie ok. 70 tys. nośników z logo Volkswagena.
Poprzednie logo Volkswagena funkcjonowało od 2002 roku.
(PD, 11.09.2019)