Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 25, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Stacje Shell i Circle K dołączyły do bojkotu "Gazety Polskiej"

"Gazety Polskiej" z naklejką nie można kupić na stacjach Shell, Circle K i BP oraz w Empiku

Sieci stacji paliw Shell i Circle K nie sprzedają wydania "Gazety Polskiej" z tego tygodnia z dołączoną naklejką "Strefa wolna od LGBT". Firmy argumentują decyzję tym, że dyskryminacja stoi w sprzeczności z ich wartościami. Wcześniej podobną decyzję podjęły Empik i sieć stacji BP.

Wydanie tygodnika zostało wycofane ze sprzedaży na stacjach Circle K Polska. Jak napisała nam w e-mailu Anna Janiszewska z biura prasowego sieci, "dyskryminacja jakiejkolwiek z grup leży w sprzeczności z wartościami, jakimi kieruje się firma".

"GP" w tym tygodniu nie będzie można kupić także na stacjach Shell Polska. W przesłanym "Presserwisowi" oświadczeniu firma zaznacza, że dąży do "utrwalania kultury organizacyjnej, w której każdy – pracownik, klient czy partner biznesowy – czuje się szanowany, posiada takie same możliwości, wolne od barier i uprzedzeń. Konsekwentnie wspieramy szacunek dla wszystkich wymiarów różnorodności".

Tygodnika z naklejką nie sprzedają też stacje Amic (dawniej Łukoil). "Swoich klientów traktujemy z szacunkiem i otwartością. Nie dajemy przestrzeni na jakiekolwiek przejawy łamania praw człowieka i dyskryminacji" - napisano w przesłanym "Presserwisowi" oświadczeniu.

Wcześniej ze sprzedaży tygodnika z naklejką wycofały się Empik i stacje BP. W opinii prawników Empiku naklejka łamie prawo. "BP nie popiera postaw wyrażających niechęć wobec jakiejkolwiek grupy ludzi, unikamy podziałów, szanujemy każdego człowieka" - napisano na firmowym profilu sieci stacji paliw na Twitterze. Tytuł można za to kupić w punktach sprzedaży Ruchu i Kolportera.

Po tym, jak decyzję o odmowie sprzedaży "GP" przez Empik skrytykowało Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, z zarządu głównego SDP odszedł Marek Palczewski.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" w maju wyniosła 21 881 egz. (spadek o 9,17 proc. w porównaniu z majem 2018 roku).

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 25.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.