"Polityka" najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii. "Gazeta Polska" z dużym wzrostem

Średnia sprzedaż "Polityki" w 2024 roku wyniosła 77 098 egz.
"Polityka" w 2024 roku pozostała najlepiej sprzedającym się tytułem w segmencie tygodników opinii. Największy wzrost średniej sprzedaży odnotowała "Gazeta Polska" – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa.
Średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła w ub.r. 77 098 egz., co w porównaniu z 2023 rokiem oznacza spadek o 5,8 proc. Sprzedaż e-wydań "Polityki" wzrosła natomiast o 2,7 proc.
Czytaj też: Sakiewicz i "Gazeta Polska" mają przeprosić Tuska za okładkę "Gott mit uns"
Kolejne tytuły w zestawieniu to:
• "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą 61 232 egz. (wzrost o 0,6 proc., sprzedaż e-wydań wzrosła o 17,3 proc.)
• "Sieci" (Fratria) – 29 878 egz. (spadek o 3,1 proc, sprzedaż e-wydań wzrosła o 17,7 proc.)
• "Do Rzeczy" (Orle Pióro) – 28 789 (wzrost o 4,1 proc., sprzedaż e-wydań wzrosła o 10,6 proc.)
• "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 28 629 egz. (wzrost o 60,9 proc., wzrost sprzedaży e-wydań o 64,1 proc.)
• "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) – 21 870 (wzrost o 1,2 proc, wzrost sprzedaży e-wydań o 43 proc.)
• "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 11 353 egz. (spadek o 4,5 proc.).
"Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) sprzedawał średnio 56 772 egz. (spadek o 9,6 proc, wzrost sprzedaży e-wydań o 476,9 proc.), a tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – 134 791 egz. (spadek o 9,7 proc.).
Suma rozpowszechnionych tygodników opinii w 2024 roku to 22 948 739 egz.
Czytaj też: "Vogue" liderem wśród magazynów w cennikowych wpływach reklamowych w 2024 roku
(MAK, 22.02.2025)
