Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Empik nie będzie sprzedawał „Gazety Polskiej” z naklejką „Strefa wolna od LGBT”

Wydanie "Gazety Polskiej" z naklejkami będzie można kupić w punktach Ruchu i Kolportera (screen: twitter.com/GPtygodnik)

Empik nie będzie sprzedawał wydania "Gazety Polskiej", do którego dołączona będzie naklejka "Strefa wolna od LGBT". Zdaniem prawników firmy naklejka łamie prawo. Redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz uważa, że Empik "nie pozwala krytykować ideologii LGBT, która ma wszelkie cechy ideologii totalitarnej".

W środę „Gazeta Polska” ukaże się z naklejką z przekreśloną tęczową flagą i napisem „Strefa wolna od LGBT”. W poniedziałek rzeczniczka Empiku Monika Marianowicz poinformowała na Twitterze, że w sklepach sieci nie będzie można kupić tego wydania tygodnika. „Nie ma u nas miejsca na jawną dyskryminację i na treści łamiące prawo. Empik jest strefą pełną tolerancji, każdy jest u nas mile widziany, wszystkich traktujemy z szacunkiem” - napisała.

W rozmowie z „Presserwisem” rzeczniczka potwierdza, że Empik wycofuje sprzedaż danego tytułu, tylko jeśli łamane jest prawo. - W opinii naszych prawników tu dochodzi do złamania prawa. Co rusz otrzymujemy prośby wycofania jakiegoś produktu z oferty, bo ktoś czuje się źle z treściami, na przykład pod względem światopoglądu. Ale wtedy odpowiadamy: absolutnie nie – podkreśla Marianowicz.

„Nasza akcja była między innymi protestem przeciwko cenzurze wytwarzanej przez ruch LGBT. Decyzja Empiku świadczy o tym, że mieliśmy 100 procent racji. Empik sprzedaje pisma ostro atakujące katolików, ale nie pozwala krytykować ideologii LGBT, która ma wszelkie cechy ideologii totalitarnej. Krzywdzą w ten sposób też osoby homoseksualne, które w większości nie chcą mieć nic wspólnego z ich działaniami” - napisał nam w SMS Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”.

W lutym Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik „Tajemnice Świata”, firma stwierdziła bowiem, że na jego łamach jest „mowa nienawiści”. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej" w maju wyniosła 21 881 egz. (spadek o 9,17 proc. w porównaniu z majem 2018 roku).

(JSX, 22.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.