"Wiadomości" TVP 1 z drogimi efektami 3D
Trójwymiarowy śmigłowiec w nowym studiu "Wiadomości" TVP (screen: Wiadomosci.tvp.pl)
W niedzielę "Wiadomości" TVP 1 były tworzone w nowym studiu z nowym logo, czołówką, muzyką oraz nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi, w tym wizualizacją 3D.
W niedzielnym wydaniu "Wiadomości" wizualizację 3D zastosowano do zilustrowania sondażu poparcia partii politycznych oraz tematu śmigłowca Black Hawk. – Widać, że TVP miała z czego wydawać pieniądze, bo to droga technologia – mówi Marek Kacprzak, dziennikarz Wirtualnej Polski, przez dziewięć lat związany z Telewizją Polsat, gdzie prowadził programy informacyjne i publicystyczne. – Jednak tworzenie takich wizualizacji wymaga czasu, a w programach newsowych niewiele rzeczy można przewidzieć z dużym wyprzedzeniem – dodaje Kacprzak.
Nową oprawę graficzną przygotowało studio Platige Image. Firma podała w komunikacie giełdowym, że wartość umowy z TVP to ponad 8 proc. przychodów spółki ze sprzedaży w 2017 roku, czyli co najmniej 5,6 mln zł.
Black Hawk wleciał do nowego studia @WiadomosciTVP ??#wieszwięcej
— portal tvp.info ?? (@tvp_info) 12 maja 2019
Zobacz więcej ⤵️https://t.co/Ta7GSCnGhk pic.twitter.com/ea5NQWZAUZ
Kilka dni temu "Gazeta Wyborcza" dotarła do raportu ekspertów z Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie dotyczącego programów informacyjnych TVP, przygotowanym na zlecenie KRRiT. Eksperci zarzucili "Wiadomościom" emitowanie materiałów o charakterze propagandowym, brak pluralizmu i krytycznego podejścia do prezentowanych treści.
Niedawno redaktor naczelną wiadomości została Danuta Holecka. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w kwietniu "Wiadomości" oglądało 1,94 mln widzów (58,7 tys. więcej niż w kwietniu 2018 roku).
(JSX, 13.05.2019)