Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 09, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT zapłaciła 79,5 tys. zł za raport o programach TVP i go ukrywała

Zarzuty, jakie eksperci mieli wobec głównych wydań „Wiadomości” TVP, to m.in.: brak pluralizmu i bezstronności, dominacja jednej opcji politycznej (PiS) w przekazie, obecność materiałów o charakterze propagandowym (screen: Wiadomosci.tvp.pl)

Materiały o charakterze propagandowym, brak pluralizmu i krytycznego podejścia do prezentowanych treści - to główne zarzuty, jakie znalazły się w raporcie ekspertów z Uniwersytetu Papieskiego w Krakowie, dotyczącym programów informacyjnych TVP, przygotowanym na zlecenie KRRiT, do którego dotarła „Gazeta Wyborcza”.

Eksperci Edukacyjnego Laboratorium Mediów Społecznościowych z UP analizowali programy informacyjne w dniach 10-16 lutego 2017. KRRiT zapłaciła za raport 79,5 tys. zł, ale dostęp do jego treści jest ograniczony. Zapoznali się z nim dziennikarze „GW”, którzy od 2017 roku bez powodzenia starali się uzyskać do niego dostęp.

Zarzuty, jakie eksperci mieli wobec głównych wydań „Wiadomości” TVP, to: brak krytycznego podejścia do prezentowanych treści, brak pluralizmu i bezstronności, dominacja jednej opcji politycznej (PiS) w przekazie, obecność materiałów o charakterze propagandowym oraz przewaga wypowiedzi dziennikarzy i publicystów kojarzonych z opcją rządzącą lub prawicą.

Jako pozytywne aspekty podkreślono: aktualne informacje z kraju i ze świata, zdecydowaną większość materiałów własnych, wprowadzenie prowadzącego jasne i zrozumiałe, tempo audycji dobre, język poprawny i poziom przystępności przekazów w normie.

Równie krytycznie oceniono „Teleexpress”, któremu zarzucono przede wszystkim jednostronność. „Oglądając audycję w badanym tygodniu, można odnieść wrażenie, że Polska to kraj monopartyjny” - napisano w raporcie cytowanym przez „GW”.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PAZ, 09.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.