Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: JAK CZYTAć W ERZE FAKE NEWS 2018

Kompetencje odbiorcy są kluczowe

fot. Branden Harvey/ Unsplash

Walka z dezinformacją to nieustanny proces. Dlatego świeże spojrzenie na zjawisko i opinie studentów dziennikarstwa i nauk politycznych – osób, którym szczególnie zależy na jakości obiegu informacji – są tak cenne. Warsztaty zorganizowane na polskich uniwersytetach były świetną okazją, by je usłyszeć. Uczestnicy wypracowali prawie 120 rekomendacji, które pomagają identyfikować nieprawdziwe informacje. Podali również wskazówki, kto powinien podejmować działania, by lepiej weryfikować wiadomości.

Znamienne, że 63 proc. zaproponowanych rozwiązań, które mogą ograniczyć oddziaływanie nieprawdziwych wiadomości, studenci przypisali samym odbiorcom. Z jednej strony, pokazuje to, że w świecie nieograniczonego przepływu informacji trudno oczekiwać instytucjonalnego rozwiązania problemu. Instytucje i firmy mogą dostarczyć tylko część narzędzi, które posłużą do weryfikowania wiadomości i ograniczenia liczby fałszywych informacji.

Z drugiej strony, dowodzi to ogromnej roli edukacji skupionej na kompetencjach odbiorcy. Umiejętności weryfikowania informacji powinniśmy zaszczepiać i rozwijać na każdym poziomie edukacji w szkole i poza nią. To wyzwanie dla nas wszystkich, więc kluczowa jest wielostronna współpraca instytucji edukacyjnych, firm technologicznych, takich jak Facebook, mediów i organizacji pozarządowych.

Facebook wspiera i bardzo poważnie traktuje obie drogi walki z problemem rozpowszechniania fałszywych wiadomości. Rozwijamy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które pomagają usuwać fałszywe konta z Facebooka oraz ograniczają rozprzestrzenianie się spamu i dezinformacji w ramach serwisu. Angażujemy się także w działania edukacyjne. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie przedstawimy szereg inicjatyw, które będą rozwijać kompetencje odbiorców.

Press

Jakub Turowski

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.