Wydanie: DIRECT MAIL 2020

POCZTA POLSKA S.A.

ADRES, KONTAKT

00-940 Warszawa
ul. Rodziny Hiszpańskich 8
[email protected]
Poczta-polska.pl
Directmail.poczta-polska.pl

OSOBA ZARZĄDZAJĄCA

Grzegorz Kurdziel – wiceprezes zarządu ds. sprzedaży

O FIRMIE

Poczta Polska to największy operator pocztowy na rodzimym rynku. Zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, posiada sieć ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Jest jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych oraz Narodowym Operatorem Pocztowym. Poczta Polska zdobyła pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” w kategorii najcenniejszych polskich marek działających w sektorze usług w 2017 roku.

Press

Grzegorz Kurdziel – wiceprezes zarządu ds. sprzedaży

KLUCZOWI KLIENCI:

Avon Distribution Polska
AJ Produkty
Bonprix
Human2Human
Natural Pharmaceuticals
METRO Advertising
Skarbnica Narodowa
SONOVA Audiological Care Polska
Yves Rocher Polska
Direct Channel

ZAKRES USŁUG

Poczta Polska oferuje partnerom biznesowym szereg usług w zakresie dystrybucji materiałów reklamowych. Wśród nich znajdują się: mailing targetowany, czyli w pełni adresowane przesyłki marketingowe, które są najskuteczniejszą formą marketingu bezpośredniego; mailing profilowany, pozwalający klientom na dotarcie do grup docelowych w budynkach o określonym profilu geograficznym i demograficznym; mailing masowy, czyli rozsyłanie druków bezadresowych; wreszcie reklama produktowa, polegająca na wydawaniu klientom materiałów reklamowych i próbek towarów w placówkach pocztowych. Poczta Polska w swojej ofercie posiada również szeroki zakres usług paczkowo-kurierskich.

WYNIKI FINANSOWE

Poczta Polska w 2018 roku osiągnęła blisko 6,5 mld zł przychodów.

PROGNOZA DLA RYNKU

W Europie Zachodniej na jednego mieszkańca przypada rocznie około 120 przesyłek direct mail, czyli adresowanych przesyłek z zawartością reklamową. W USA takich pakietów jest ponad 300. Ewenementem jest jednak Japonia, gdzie statystyczny mieszkaniec dostaje ok. 500 listów. W Polsce mamy rocznie ok. 15 podobnych przesyłek na mieszkańca. Obserwujemy jednak dynamiczny rozwój direct mail w naszym kraju. Z roku na rok rośnie ilość środków przeznaczonych w budżetach marketingowych firm na ten kanał komunikacji.

W dobie rozwoju internetu mogłoby się wydawać, że pierwszym wyborem w działaniach marketingowych powinny być kanały cyfrowe. Jednak internet, choć wydaje się cudownym narzędziem, jest zaśmiecony, co przekłada się na drastycznie spadającą zapamiętywalność komunikatów reklamowych. Przeładowanie reklamą zarówno stron internetowych, jak i skrzynek mailowych spowodowało, że klienci instalują zaawansowane programy do ich blokowania. Polacy są w tym światowym liderem, przez co 51 proc. reklam jest zatrzymywanych przez adblocka.

Czy to oznacza, że marketerzy powinni zrezygnować z reklamy cyfrowej? W żadnym wypadku. Kluczem do skutecznej komunikacji jest dziś omnichannel. Jak pokazują badania CMO Council – „Critical channels of choice”, aż 85 proc. konsumentów preferuje połączenie tradycyjnych kanałów marketingowych z cyfrowymi. Omnichannel marketing staje się dzisiaj nie standardem, ale koniecznością. Jednak trzeba wiedzieć, które kanały komunikacji wybrać oraz w jakiej kolejności je zastosować. Reklama w internecie jest skuteczna, gdy następuje po tradycyjnej przesyłce z zawartością reklamową. Tym zjawiskiem muszą zainteresować się firmy chcące prowadzić skuteczną komunikację ze swoimi odbiorcami, także firmy z branży e-commerce.

GRZEGORZ KURDZIEL
wiceprezes zarządu ds. sprzedaży Poczty Polskiej

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.