Liczba gospodarstw i instytucji opłacających abonament RTV  |  Radio Zet wprowadza wiosenną ramówkę  |  PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID  |  Heinz Polska rozpoczyna przetarg  |  KRRiT nie zrealizuje badania  |  Walne Agory zgodziło się na wydzielenie działalności muzycznej  |  Drugi sezon serialu Canal+  |  Oglądalność "Miłości za wszelką cenę" w TV 4  |  Polskie Radio potrzebuje samochodów  |  Serwis Sweet.tv uruchomił dwa kolejne kanały FAST  |  Ruszyła pierwsza polska strona Anty-SLAPP  |  Pepco potwierdza  |  Właściciel x-kom prowadzi przetarg  |  Euvic Media i Mufu wygrywają  |  Fox News pozwane przez żonę dziennikarza zabitego w Ukrainie  |  Szwedzki dziennikarz aresztowany po protestach w Stambule czeka na proces  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba gospodarstw i instytucji opłacających abonament RTV  |  Radio Zet wprowadza wiosenną ramówkę  |  PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID  |  Heinz Polska rozpoczyna przetarg  |  KRRiT nie zrealizuje badania  |  Walne Agory zgodziło się na wydzielenie działalności muzycznej  |  Drugi sezon serialu Canal+  |  Oglądalność "Miłości za wszelką cenę" w TV 4  |  Polskie Radio potrzebuje samochodów  |  Serwis Sweet.tv uruchomił dwa kolejne kanały FAST  |  Ruszyła pierwsza polska strona Anty-SLAPP  |  Pepco potwierdza  |  Właściciel x-kom prowadzi przetarg  |  Euvic Media i Mufu wygrywają  |  Fox News pozwane przez żonę dziennikarza zabitego w Ukrainie  |  Szwedzki dziennikarz aresztowany po protestach w Stambule czeka na proces  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba gospodarstw i instytucji opłacających abonament RTV  |  Radio Zet wprowadza wiosenną ramówkę  |  PBI pracuje nad identyfikatorem PBI ID  |  Heinz Polska rozpoczyna przetarg  |  KRRiT nie zrealizuje badania  |  Walne Agory zgodziło się na wydzielenie działalności muzycznej  |  Drugi sezon serialu Canal+  |  Oglądalność "Miłości za wszelką cenę" w TV 4  |  Polskie Radio potrzebuje samochodów  |  Serwis Sweet.tv uruchomił dwa kolejne kanały FAST  |  Ruszyła pierwsza polska strona Anty-SLAPP  |  Pepco potwierdza  |  Właściciel x-kom prowadzi przetarg  |  Euvic Media i Mufu wygrywają  |  Fox News pozwane przez żonę dziennikarza zabitego w Ukrainie  |  Szwedzki dziennikarz aresztowany po protestach w Stambule czeka na proces  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 26, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niemal połowa tekstów WP.pl jest wspomagana przez AI. "To nie odbiera pracy dziennikarzom"

W serwisach WP o AI oparty jest system rekomendacji materiałów dla użytkowników (fot: materiały prasowe)

Sztuczna inteligencja wspomaga dziennikarzy Wirtualnej Polski, ale nie pisze za nich tekstów. Jest wykorzystywana do wykonywania powtarzalnych zadań.

Jak poinformował Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding, obecnie 43 proc. materiałów publikowanych w serwisach Wirtualnej Polski powstaje z pomocą sztucznej inteligencji. AI pomaga m.in. w researchu i korekcie. Świderski zapewnia, że zwiększa to jakość tekstów i ich liczbę.

AI w Wirtualnej Polsce nie zastąpi dziennikarzy?

Jacek Świderski podczas konferencji prasowej poświęconej prezentacji wyników finansowych tłumaczył, że sztuczna inteligencja nie zastąpi dziennikarzy, bo wciąż większą popularnością cieszą się materiały przygotowywane przez ludzi. AI, jak zapewnia prezes, nie odbierze pracy dziennikarzom. – Naszym celem nie jest wprowadzenie do redakcji sztucznej inteligencji – zapewnił.

Czytaj też: Świderski: Rezygnacja z badań Mediapanelu nie zaszkodziła Wirtualnej Polsce

W ub.r. z Wirtualną Polską rozstało się 566 osób, w tym 120 w ramach zwolnień grupowych. Jak twierdzą władze holdingu, taka rotacja pracowników nie przekracza normy. 

W serwisach WP na sztucznej inteligencji oparty jest system rekomendacji materiałów użytkownikom. Wdrożono go w październiku. – Dzięki zastosowaniu AI zwiększyło się zaangażowanie użytkowników Wirtualnej Polski – mówił Świderski. 

Z danych Mediapanelu (WP wycofała się z audytu tego badania realizowanego przez firmę Gemius i Polskie Badania Internetu) wynika, że w styczniu tego roku przeciętny czas spędzany przez użytkownika w serwisach Wirtualnej Polski wyniósł 1 godzinę 36 minut, a w lutym 1 godzinę i niespełna 25 minut.

Czytaj też: Przychody Wirtualnej Polski w 2024 roku wzrosły o 9 proc. i przekroczyły 1,5 mld zł

(PAR, 26.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.