Mathias Döpfner występuje do UOKiK  |  Udział stacji radiowych w grupie 25-49  |  Grupa Iberion kończy proces konsolidacji serwisów  |  Ikea wybiera agencję  |  UKE podtrzymuje plany uruchomienia multipleksów radia DAB+  |  Drugi sezon serialu kryminalnego TVP 1 "Profilerka"  |  "Policjanci z sąsiedztwa" w Telewizji WP  |  "Twoje Imperium" z najmniejszym spadkiem sprzedaży  |  Zoom TV kontynuuje program "Kabaretowe przeboje"  |  Wiosenne nowości kanału Antena HD  |  Co czwarty klient biura reklamy TVN Media korzysta z addressable TV  |  Grupa OLX wybiera w przetargu  |  Agencja oLIVE media  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare wprowadza markę  |  Rokmates ma nowe działy i większy zespół  |  NBC i MSNBC wymieniają prezenterów. Odejdzie Lester Holt, Jen Psaki w prime time  |  Trump i Paramount szukają mediatora w sprawie o 20 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Mathias Döpfner występuje do UOKiK  |  Udział stacji radiowych w grupie 25-49  |  Grupa Iberion kończy proces konsolidacji serwisów  |  Ikea wybiera agencję  |  UKE podtrzymuje plany uruchomienia multipleksów radia DAB+  |  Drugi sezon serialu kryminalnego TVP 1 "Profilerka"  |  "Policjanci z sąsiedztwa" w Telewizji WP  |  "Twoje Imperium" z najmniejszym spadkiem sprzedaży  |  Zoom TV kontynuuje program "Kabaretowe przeboje"  |  Wiosenne nowości kanału Antena HD  |  Co czwarty klient biura reklamy TVN Media korzysta z addressable TV  |  Grupa OLX wybiera w przetargu  |  Agencja oLIVE media  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare wprowadza markę  |  Rokmates ma nowe działy i większy zespół  |  NBC i MSNBC wymieniają prezenterów. Odejdzie Lester Holt, Jen Psaki w prime time  |  Trump i Paramount szukają mediatora w sprawie o 20 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Mathias Döpfner występuje do UOKiK  |  Udział stacji radiowych w grupie 25-49  |  Grupa Iberion kończy proces konsolidacji serwisów  |  Ikea wybiera agencję  |  UKE podtrzymuje plany uruchomienia multipleksów radia DAB+  |  Drugi sezon serialu kryminalnego TVP 1 "Profilerka"  |  "Policjanci z sąsiedztwa" w Telewizji WP  |  "Twoje Imperium" z najmniejszym spadkiem sprzedaży  |  Zoom TV kontynuuje program "Kabaretowe przeboje"  |  Wiosenne nowości kanału Antena HD  |  Co czwarty klient biura reklamy TVN Media korzysta z addressable TV  |  Grupa OLX wybiera w przetargu  |  Agencja oLIVE media  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare wprowadza markę  |  Rokmates ma nowe działy i większy zespół  |  NBC i MSNBC wymieniają prezenterów. Odejdzie Lester Holt, Jen Psaki w prime time  |  Trump i Paramount szukają mediatora w sprawie o 20 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 26, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Budżet programowy TVN na wiosnę nieco wyższy. Na głównej antenie trzy nowości

– Nie mam zamiaru oddawać tanecznego pola konkurencji. Szanuję "Taniec z gwiazdami" i żałuję, że jest w Polsacie, ale kiedyś taka decyzja została podjęta – mówi Lidia Kazen o powrocie "You can dance" (fot. materiały prasowe)

TVN Warner Bros. Discovery zwiększył budżet programowy na wiosnę. W ramówce głównej anteny nowościami będą teleturniej "The Floor", reality show "Zróbmy sobie dom" z Joanną Koroniewską i serial obyczajowy "Szpital św. Anny". Po dziewięciu latach przerwy wraca "You can dance".

We wtorek wieczorem nadawca zaprezentował wiosenną ofertę programową.

"Ramówka to nie przykazania wyryte w kamieniu"

– Budżet programowy na wiosnę jest nieco wyższy niż przed rokiem. Efektywnie podzieliliśmy go pomiędzy TVN, Siódemkę, TTV i pozostałe kanały, tak aby każdy z naszych widzów mógł znaleźć coś dla siebie – mówi Lidia Kazen, dyrektorka programowa kanałów TVN.

Czytaj też: Warner Bros. Discovery liderem oglądalności treści wideo w Polsce

Jak dodaje Kazen, ramówka to nie są "przykazania wyryte w kamieniu". – Jesienią w weekendy przyspieszyliśmy prime time, emitując programy rozrywkowe o 19.30. To był pierwszy etap zmian. Teraz decydujemy się na drugi – najważniejsze pozycje w tygodniu będziemy pokazywać wcześniej, bo o 20.50 – wyjaśnia. Poprzednio zaczynały się ok. 21.30.

W poniedziałek o 20.50 można oglądać "MasterChef Nastolatki" (przeniesiony z niedzielnych wieczorów), we wtorek "Kubę Wojewódzkiego" (przesunięty z ok. 22.40), w środę "You can dance. Po prostu tańcz!", a w czwartki "Kuchenne rewolucje" (przeniesione z ok. 21.30).

W poniedziałki i wtorki w paśmie o 20.55 TVP 2 pokazuje serial "M jak miłość", który w 2024 roku śledziło średnio ok. 2,7 mln widzów (dane Nielsen Media).

Kazen żałuje, że "Taniec z gwiazdami" jest w Polsacie

– Doskonale zdajemy sobie sprawę z konkurencji, jaka wtedy jest na rynku, ale skończyły się czasy, kiedy rywalizowaliśmy wyłącznie z innymi stacjami telewizyjnymi. Dzisiaj ścigamy się również z platformami streamingowymi. Nasze programy kierowane są do szerszej widowni niż seriale w serwisach streamingowych, dlatego celujemy w porę, gdy żywa telewizja dla większości Polaków jest główną rozrywką wczesnego wieczoru. Przeniesienie pasma rozrywkowego na wcześniejszą godzinę spowoduje, że zdobędziemy większą widownię właśnie wśród tych widzów – tłumaczy strategię Lidia Kazen.

Czytaj też: Duże rotacje w ekipie Kanału Zero. Krzysztof Stanowski gwiazd nie zatrzymuje

I dodaje: – Dla widowni korzystającej ze streamingu mamy oczywiście szeroką ofertą serialową w Max i Player i wszystkie nasze produkcje dostępne do oglądania, kiedy to jest dla niej wygodne.

Talent show "You can dance. Po prostu tańcz!" wraca do TVN po dziewięciu latach przerwy. Uczestników oceniać będzie jury: Mery Spolsky, Ryfa Ri, Bartosz Porczyk oraz Michał Danilczuk, a program poprowadzi Maciej Dowbor.

– Nie mam zamiaru oddawać tanecznego pola konkurencji. Szanuję "Taniec z gwiazdami" i żałuję, że jest w Polsacie, ale kiedyś taka decyzja została podjęta. Już teraz widzimy, jakim zainteresowaniem cieszy się "You can dance" w sferze online – mówi dyrektorka programowa kanałów TVN. I dodaje: – To projekt skierowany do szerokiej grupy odbiorców, podobnie jak "The Traitors".

"The Traitors" okazał się spektakularnym sukcesem

Reality show "The Traitors. Zdrajcy" wiosną przeniesiono ze środy z 21.35 na niedzielę o 19.30.

Czytaj też: Biuro reklamy i marketingu TVP sprzedaje reklamy w serwisach i aplikacjach MediaFarm

– Wszyscy w branży mamy wrażenie, że w ciągu ostatnich 5-6 lat na rynku nie pojawiło się nic lepszego niż formaty, które znamy z wcześniejszych lat. Wyjątkiem jest "The Traitors", który okazał się spektakularnym sukcesem. Nasza konkurencja przez ostatnie trzy sezony wprowadzała wiele nowości, ale żadna z nich nie przetrwała. To również pokazuje, jak trudno jest wprowadzić nowy projekt i jak krytycznie są oceniane te nowe produkcje przez widzów – podkreśla Kazen.

Pierwszy odcinek drugiej serii reality show "The Traitors. Zdrajcy" w niedzielę 23 lutego przyciągnął do TVN średnio 838 tys. widzów. Rok temu premierowy odcinek pierwszego sezonu gromadził średnio 877 tys. widzów, a cała seria – 709 tys.

– Uważam, że po ostatnich sezonach, kiedy z "Tańcem z gwiazdami" konkurowały "MasterChef" i "MasterChef Nastolatki", przyszła pora, żeby skonfrontować się z innym zawodnikiem. "The Traitors" w tym sezonie gotowy jest na niedzielną emisję – mówi Kazen. Po programie nadawany jest "The Traitors. Arena", czyli część na żywo.

TVN rozpocznie produkcję teleturnieju "The Floor"

Jedną z nowości w ramówce TVN będzie z kolei "The Floor". W teleturnieju – realizowanym w Holandii – bierze udział 100 uczestników, którzy rywalizują między sobą w pojedynku quizowym na ledowej podłodze, podzielonej na 100 kwadratów. Program powstał w 2023 roku i już został sprzedany do ponad 20 krajów.

Czytaj też: Oglądalność programu publicystycznego Witwickiego i Szubartowicza w Polsat News

– Z "The Floor" przyszedł do nas półtora roku temu Rinke Rooyens (prezes firmy Rochstar – przyp. red.), który zna program z rynku holenderskiego. Już wtedy potwierdziliśmy, że jesteśmy zainteresowani tym formatem, ale obserwowaliśmy, jak będzie pracował na innych rynkach. Sprawdził się doskonale i bije rekordy oglądalności – jesteśmy gotowi, żeby rozpocząć produkcję "The Floor" jeszcze tej wiosny – opowiada Lidia Kazen. Pasma programu na razie nie podaje.

Na antenie już zadebiutował serial obyczajowy "Szpital św. Anny". Można go oglądać od poniedziałku do środy o 17.40. Występują w nim m.in. Jolanta Fraszyńska, Joanna Liszowska, Julia Kamińska, Marta Wierzbicka, Klaudia Koścista, Ada Szczepaniak i Dorota Segda.

– Połączenie tematyki medycznej z przyjaźnią między kobietami musi zadziałać, bo to lubi widownia kobieca – mówi Lidia Kazen. – Godzina emisji ma związek z "Pierwszą miłością" (w Polsacie o 18 – przyp. red.), ale zakładam, że z serialami jest trochę jak w życiu. Pierwsza miłość nie trwa wiecznie – tłumaczy.

Stacja już zdecydowała o kontynuacji serialu. – Za kilka dni rozpoczniemy zdjęcia do drugiego sezonu "Szpitala św. Anny" – zapowiada Kazen. – Chcemy dać sobie przynajmniej trzy sezony próby z tą produkcją, bo tyle zajmie budowanie widowni. Uważam, że "Szpital św. Anny" ma potencjał i jest to szansa na powrót jakościowego codziennego serialu telewizyjnego. Tego oczekują od nas widzowie, a takie seriale sprawdzają się również w streamingu – dodaje.

"»Milionerzy« wrócą w podwójnej dawce"

Kolejna nowość to reality show "Zróbmy sobie dom". TVN nie podaje na razie daty jego premiery. Głównym zadaniem uczestników programu będzie wykonanie gruntownego remontu nieruchomości z rynku wtórnego, a efekty ich pracy i pomysły na zaaranżowanie przestrzeni oceni jury: Wiesiek Skiba, Anna Błaszczyk i Dawid Małycha. Prowadzącą jest Joanna Koroniewska.

Czytaj też: Brak regulacji szkodzi rynkowi książki – wynika z raportu zleconego przez Instytut Książki

– To kolejny projekt, który powstaje dzięki wsparciu i zaangażowaniu naszych partnerów – mówi Lidia Kazen. Głównym sponsorem programu jest sieć marketów DIY Bricomarche. – Program będzie miał finał w czerwcu, w odcinku finałowym jedno z małżeństw wygra dom wart 1,5 mln złotych – opowiada.

W pierwszej części ramówki brak teleturnieju "Milionerzy", ale ma on wrócić jeszcze tej wiosny. – Dementuję plotki, że rezygnujemy z programu. "Milionerzy" wrócą w podwójnej dawce i wiosną nadal będą w prime time. "Milionerzy" to nasze DNA i nie wyobrażam sobie, żeby nie było u nas tego programu – zapewnia Kazen.

Wiosną 16. edycja "Mam talent!"

W wiosennej ramówce TVN nie ma żadnego serialu z Maxa i Playera. Wcześniej pokazywano m.in. "Szadź" czy "Klarę".

Czytaj też: T-Mobile i Dawid Podsiadło w nowej kampanii reklamowej "burzą bariery"

– Widz zainteresowany serialami ogląda je dzisiaj na Maxie i Playerze. Jeżeli produkcja po trzech czy czterech miesiącach obecności w streamingu pojawia się potem w telewizji, nie ma możliwości, aby osiągnęła wynik, który byłby dla nas satysfakcjonujący, zwłaszcza że widzimy w danych, jak duża jest oglądalność seriali w naszych serwisach. Na ten moment skupiamy się na rozrywce i serialach codziennych – mówi Lidia Kazen.

Wiosną pojawi się 16. edycja "Mam talent!" (w soboty o 19.30). Program ponownie poprowadzą Jan Pirowski i Agnieszka Woźniak-Starak, a w jury widzowie zobaczą Marcina Prokopa, Julię Wieniawę i Agnieszkę Chylińską.

Kontynuowane są też: "Detektywi" (poniedziałek-piątek o 16.35), "Ukryta prawda" (w czwartki i piątki o 17.40), "Niezwykłe Stany Prokopa" (niedziele o 11.20), "Dzień dobry TVN" (codziennie o 7.45), "Co za tydzień" (niedziele o 11.55) czy "Na Wspólnej" (poniedziałek-czwartek o 20.10).

Czytaj też: Szefostwo wPolsce24 krytykuje Republikę za "uderzenie w sukces Andrzeja Dudy"

(KOZ, MNIE, 26.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.