"Fakt" utrzymał średnią sprzedaż przekraczającą 100 tys. egz. Pozostaje liderem wśród dzienników

Najlepiej sprzedającym się dziennikiem ogólnopolskim jest "Fakt"
W 2024 roku wzrosła przewaga tabloidów nad pozostałymi dziennikami ogólnopolskimi pod względem średniej sprzedaży. "Fakt" znajduje ponad trzy razy więcej odbiorców niż "Gazeta Wyborcza", co wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa.
Średnia sprzedaż "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) w 2024 roku wyniosła 110 148 egz., o 10,1 proc. mniej niż w 2023 roku. Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media) ze średnią 64 258 egz. (spadek o 7,5 proc.).
Czytaj też: Prawicowe tygodniki z dużymi spadkami wpływów z reklam. "Sieci" w dół o 73 proc.
Wynik "Gazety Wyborczej" (Agora) to 33 176 egz. (spadek o 16,5 proc.), a "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) – 25 146 egz. (spadek o 17,7 proc.). Za nimi jest "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor) – 23 753 egz. (spadek o 12,8 proc.).
Dalej w zestawieniu były:
- ukazujący się dwa razy w tygodniu "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 20 094 egz. (wzrost o 20,3 proc.),
- "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 17 389 egz. (spadek o 9,7 proc.),
- "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 12 964 egz. (spadek o 2,4 proc.)
- i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 2830 egz. (spadek o 15,7 proc.).
Najwięcej e-wydań sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna" – średnio 15 521 egz. Próg 10 tys. przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 255 egz. i "Puls Biznesu" – 10 695 egz. Wzrost sprzedaży e-wydań w stosunku do 2023 roku zanotowały "Przegląd Sportowy" – o 14,1 proc., "Rzeczpospolita" – o 1,3 proc., "Puls Biznesu" – o 1,1 proc. i „Gazeta Podatkowa” – o 0,9 proc.
Czytaj też: Pułapki aktywizmu. Media odchodzą od informowania na rzecz tłumaczenia
(MZD, 16.02.2025)
