Prawicowe tygodniki z dużymi spadkami wpływów z reklam. "Sieci" w dół o 73 proc.

Według danych cennikowych netto i nieuwzględniających rabatów tygodnik "Sieci" uzyskał w ub.r. 17,8 mln zł przychodów z reklam wobec 65,2 mln zł w 2023 roku
Wpływy reklamowe tygodnika "Sieci" (Fratria) spadły w ubiegłym roku aż o 73 proc. w relacji do 2023 roku, a "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) o 43 proc. - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Według danych cennikowych netto i nieuwzględniających rabatów tygodnik "Sieci" uzyskał w ub.r. 17,8 mln zł przychodów z reklam wobec 65,2 mln zł w 2023 roku.
Natomiast wpływy "Tygodnika do Rzeczy" z tego tytułu w ub.r. wyniosły 18,4 mln, podczas gdy w 2023 roku sięgnęły 32,4 mln zł.
Z danych Kantar Media wynika, że w 2023 roku największymi reklamodawcami "Tygodnika do Rzeczy" i "Sieci" były Orlen, Totalizator Sportowy i Lasy Państwowe.
Tygodnik "Polityka” (Polityka) miał w ubiegłym roku 56,4 mln zł wpływów z reklam, co oznacza spadek o niespełna 2 proc. w relacji do 2023 roku.
Natomiast "Newsweek Polska” (RAS Polska) odnotował spadek wpływów z reklam o niespełna 4 proc. Zarobił z tego tytułu w ub.r. 74,1 mln zł.
Wszystkie powyższe wartości dotyczą danych cennikowych, a nie realnych wpływów dla wydawców.
(JF, 14.02.2025)
