Aldi w swojej pierwszej kampanii z wykorzystaniem AI ożywia sztukę
W kampanii wykorzystano znane dzieła mistrzów malarstwa. Ożywione za pomocą technik AI obrazy mają pokazywać, jak kawa Barissimo inspiruje i pobudza do życia (screen: YouTube/ALDI Polska)
Alsdi startuje z kampanią promującą markę własną kawy Barissimo. Po raz pierwszy w historii sieci narzędzia sztucznej inteligencji stały się kluczowym elementem kampanii produktowej.
W ramach projektu "Barissimo – ożywi Twój dzień" Aldi prezentuje znane dzieła malarstwa w ożywionej formie. Koncepcja i scenariusz powstały tradycyjnie, ale animacje i muzyka zostały stworzone za pomocą narzędzi AI. Kampania została przygotowana we współpracy z warszawską agencją Freundschaft i towarzyszą jej działania POS, w tym aromamarketing oraz aktywna komunikacja w mediach społecznościowych.
Czytaj też: Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny ambasadorami marki DrWitt
W kampanii wykorzystano znane dzieła mistrzów malarstwa, w tym obrazy takie jak "Mona Lisa" i "Portret Ginevry Benci" Leonarda da Vinci, "Dziewczyna z perłą" autorstwa Johannesa Vermeera, "Portret Adama Mickiewicza na Judahu skale" Walentego Wańkowicza i "Stańczyk" Jana Matejki. Ożywione za pomocą technik AI obrazy pokazują, jak kawa Barissimo inspiruje i pobudza do życia.
Oprócz animowanych dzieł sztuki kampania obejmuje także performance, który odbędzie się 15 lutego w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Aktor wcieli się w jedną z ożywionych postaci z dzieł malarskich, a na miejscu będzie można spróbować kawy marki Barissimo, przygotowywanej przez baristę.
Kampanię Aldi wspierają twórcy internetowi – podjęto współpracę z Katarzyną Michalik, Damianem Nowakiem, Michałem Sikorskim i twórcą kanału @ProjektMiejski.
Czytaj też: Agencja GPD wygrała przetarg Orange i zajmie się kompleksową obsługą marki
(AMS, 04.02.2025)