Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 04, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grzegorz Błażewicz inwestuje w "Tygodnik Powszechny". Wierzy w dobre dziennikarstwo

Od lewej: Grzegorz Błażewicz (inwestor), Aleksander Kardyś (prezes Fundacji Tygodnika Powszechnego) i Piotr Mucharski (redaktor naczelny "Tygodnika Powszechnego”) (screen: Tygodnikpowszechny.pl)

Wydawca "Tygodnika Powszechnego" ma nowego udziałowca. Jest nim fundusz Vesper Investment należący do przedsiębiorcy z Krakowa Grzegorza Błażewiacza. – Uzyskaliśmy istotne dokapitalizowanie, ale większe znaczenie ma zaangażowanie Grzegorza Błażewicza, który należy do grona najwybitniejszych specjalistów z zakresu marketingu internetowego – mówi Jacek Ślusarczyk, prezes spółki Tygodnik Powszechny.

Fundusz Vesper Investment SARL z siedzibą w Luksemburgu obejmie 38 proc. udziałów w spółce Tygodnik Powszechny. Po tej transakcji dotychczasowi wspólnicy – Fundacja Tygodnika Powszechnego i Fundacja Centrum Kopernika będą mieć odpowiednio 51 proc. i 11 proc. udziałów.

Znacząca kwota transakcji

– Kwoty transakcji nie ujawniamy, ale zostanie zgłoszona do Krajowego Rejestru Sądowego – mówi Jacek Ślusarczyk. – Mogę powiedzieć tylko tyle, że w relacji do naszego budżetu jest znacząca. Jednak faktem o większym znaczeniu jest osobiste zaangażowanie Grzegorza Błażewicza, z którego wiedzy i doświadczenia z zakresu marketingu internetowego będziemy mogli korzystać – dodaje.

Czytaj też: Zoom TV za rok przestanie nadawać naziemnie. Zwolni się miejsce na MUX 8

Błażewicz jest założycielem SALESmanago, platformy customer engagement i rozwiązań dotyczących automatyzacji marketingu oraz e-mail marketingu. Z jej oferty wydawca "TP" korzysta już od dawna.

Przedsiębiorca pracował w agencjach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. Przez sześć lat był dyrektorem marketingu Grupy Comarch, działającej w branży IT. W latach 2006–2008 był prezesem Interii.pl. Od czerwca 2023 roku na zaproszenie Fundacji Tygodnika Powszechnego zasiada w radzie nadzorczej spółki wydającej tygodnik, sprawując nadzór nad marketingiem, sprzedażą i promocją.

– Dzięki jego zaangażowaniu "Tygodnik Powszechny" stanie się medium nowoczesnym, z rozwijającymi się formatami internetowymi przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej autonomii redakcji i wysokiej jakości tworzonych treści – zapewnia Jacek Ślusarczyk.

Błażewicz: "Zawsze podziwiałem odwagę »TP«"

Grzegorz Błażewicz dostrzega szansę dla "TP" w obliczu postępującej tabloidyzacji i algorytmizacji. "Platformy cyfrowe typu Meta i X narzuciły większości mediów swój model biznesowy, w którego centrum jest ciągłe wzniecanie medialnych awantur. W efekcie nastąpiło drastyczne obniżenie poziomu dziennikarstwa i debaty publicznej, powstaje mnóstwo artykułów o niczym, a internet wypełniony jest treściami pełnymi nienawiści, z ruchem napędzanym przez clickbaity. Zawsze podziwiałem odwagę »Tygodnika Powszechnego« i bezkompromisowość redakcji w zachowaniu najwyższych standardów" – oświadcza inwestor na stronie internetowej tygodnika.

Czytaj też: TVP zlikwidowała biuro dystrybucji. Ze spółki odszedł Sławomir Kurek

I dodaje: "Jestem przekonany, że wspólnie z redakcją udowodnimy, że tworzenie wysokojakościowych treści może być doskonałą alternatywą dla dziennikarstwa, które akceptuje memy, klisze, powiela stereotypy i, szczerze mówiąc, mało troszczy się o rozwój swojej klienteli".

W 2023 roku spółka Tygodnik Powszechny uzyskała blisko 11 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 258 tys. zł straty (dane z Krajowego Rejestru Sądowego).

Jak wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa, w trzecim kwartale 2024 roku "TP" sprzedawał średnio 21 833 egz. (wzrost o 2,7 proc. rok do roku), z czego 5523 stanowiły e-wydania (wzrost o 44,2 proc.).

Czytaj też: Fundacja Grand Press ogłasza listę reporterów nominowanych do Grand Press 2024

(JF, 04.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.