TVP zlikwidowała biuro dystrybucji. Ze spółki odszedł Sławomir Kurek
Sławomir Kurek przez wiele lat pracował w TVN (fot. Leszek Szymański/PAP, fot. materiały prasowe)
Telewizja Polska po ponad pięciu latach zlikwidowała biuro dystrybucji. Jego dyrektor Sławomir Kurek odszedł ze spółki.
Sławomir Kurek biurem dystrybucji TVP kierował od sierpnia 2023 roku jako p.o. dyrektor. Wcześniej – w kwietniu 2020 roku – został zastępcą dyrektora ds. kanałów dystrybucji.
"Uproszczenie struktur było wpisane w plany"
Kurek odpowiadał m.in. za dystrybucję programów i powiązanych z ofertą programową usług TVP do operatorów telewizji płatnej, w naziemnej telewizji cyfrowej, satelitarnej oraz w serwisach internetowych (OTT) w kraju i za granicą.
Czytaj też: Zoom TV za rok przestanie nadawać naziemnie. Zwolni się miejsce na MUX 8
– Sama Telewizja Polska jest w likwidacji, więc likwidacja biura dystrybucji, uproszczenie struktur pewnie było wpisane w plany, które ma likwidator – mówi Sławomir Kurek.
Kurek od 2001 roku pracował w Grupie TVN. Był szefem sekcji dystrybucji TVN 24, następnie awansował na dyrektora ds. dystrybucji kanałów tematycznych. Później został dyrektorem działu dystrybucji TVN. Przed odejściem w TVN Discovery Polska pełnił funkcję dyrektora działu dystrybucji krajowej.
Biuro powstałe za prezesury Kurskiego
Biuro dystrybucji TVP powstało we wrześniu 2019 roku, za prezesury Jacka Kurskiego. Wicedyrektorem był Rafał Krawczyński, który pozostaje wicedyrektorem TVP Technologie. W biurze dystrybucji pracowało kilkadziesiąt osób. Co z zespołem? "Nie zapadły jeszcze decyzje w tej sprawie" – odpowiada biuro prasowe telewizji.
Czytaj też: Republika szykuje program z Moniką Borkowską i Adrianem Boreckim
Zadania biura dystrybucji przejęły ośrodek TVP Technologie, biuro handlu i współpracy międzynarodowej oraz TVP+. Ośrodek TVP Technologie odpowiada teraz za dystrybucję programów i audiowizualnych usług medialnych TVP (linearnych i nielinearnych).
Biuro handlu i współpracy międzynarodowej zajęło się zarządzaniem umowami reemisyjnymi z operatorami, a TVP+ strategią rozwoju kanałów dystrybucji usług medialnych.
Czytaj też: Fundacja Grand Press ogłasza listę reporterów nominowanych do Grand Press 2024
(KOZ, MNIE, 04.12.2024)