Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 02, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W "Newsweeku" radość po tym, jak Michał Szadkowski oficjalnie został naczelnym

Michał Szadkowski z "Newsweekiem" związany jest od 2019 roku (screen: Facebook/Ringier Axel Springer Polska)

Michał Szadkowski od 1 grudnia objął stanowisko redaktora naczelnego "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) i jako szef wszystkich tytułów wydawanych pod marką Newsweek odpowiada za wersję drukowaną, serwis Newsweek.pl oraz wydania tematyczne tygodnika. W redakcji "Newsweeka" z zadowoleniem przyjęto informacje o zakończeniu poszukiwania redaktora naczelnego i powierzeniu tego stanowiska Szadkowskiemu.

Od kwietnia 2024 roku Michał Szadkowski pełnił w "Newsweeku" funkcję p.o. redaktora naczelnego. Zastąpił wówczas Tomasza Sekielskiego, który zrezygnował z kierowania tytułem.

"Spodziewaliśmy się tej nominacji"

"Redakcja Newsweeka to zespół wybitnych dziennikarek i dziennikarzy, którzy podejmują szeroki zakres tematów, w tym często te bardzo trudne i kontrowersyjne. Michał z powodzeniem prowadził ten zespół jako pełniący obowiązki redaktora naczelnego przez ostatnie kilka miesięcy" – skomentował w komunikacie Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Czytaj też: Polskie media zakładają profile na Bluesky. "Bluesky stało się medium protestu"

Jako redaktor naczelny będzie odpowiadać za politykę redakcyjną tygodnika, serwisu, wydań tematycznych "Newsweeka", a także za rozwój formatów audio i wideo pod marką Newsweek. Jego zastępcą pozostaje Dariusz Ćwiklak.

Po tym, jak Szadkowski zaczął kierować redakcją "Newsweeka" po rezygnacji Tomasza Sekielskiego, zespół tygodnika liczył na to, że RASP zakończy poszukiwania nowego szefa i wybierze na to stanowisko Szadkowskiego. – Spodziewaliśmy się tej nominacji – mówi proszący o zachowanie anonimowości pracownik tygodnika. – To był naturalny kandydat na redaktora naczelnego. Kompetentny, lubiany. Nie słyszałem o nikim innym, kto nadawał by się na to stanowisko – dodaje.

"Michał sprawdził się jako szef"

– Proszę napisać, że w redakcji zapanowała radość, bo to słowo najlepiej opisuje reakcję zespołu – mówi dziennikarz "Newsweeka".

Czytaj też: Szef KRRiT apeluje do ministry kultury o zakończenie likwidacji mediów publicznych

– Michał jeszcze w czasie, gdy redaktorem naczelnym był Tomasz Lis, zaczął kierować naszym serwisem Newsweek.pl. Sprawdził się jako szef, jest częścią zespołu i potrafi nim zarządzać. Jeżeli naczelnym zostałby ktoś z zewnątrz, musiałby się zgrać z zespołem, poznawać jego specyfikę, a to jeszcze nie gwarantowałoby sukcesu – dodaje nasz rozmówca. 

Michał Szadkowski rozpoczął karierę zawodową w "Gazecie Wyborczej", gdzie był dziennikarzem i redaktorem działu oraz wydawcą serwisu Wyborcza.pl. Od 2019 roku związany jest z "Newsweekiem", gdzie pełnił funkcje wydawcy, szefa wydawców i wydawczyń, a od lipca 2022 roku zastępcy redaktora naczelnego.

Michał Szadkowski nie odpowiedział na nasze prośby o kontakt.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w trzecim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż "Newsweek Polska" wynosiła w 61 930 egz. (wzrost o 2,1 proc. w porównaniu z tym okresem ub.r.), w tym 20 125 egz. to e-wydania (wzrost o 21,3 proc.).

Czytaj też: Marcin Tulicki na czele newsroomu wPolsce24. Stacja postawi na bardziej radykalny przekaz

(KOZ, MAK, JF, 02.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.