UOKiK postawił zarzuty Netflixowi  |  Fundacja Panoptykon wysłała wniosek do KPRM  |  Zaskakujące dane o streamingu  |  Finanse agencji AWX po utracie PKO BP  |  Zmiany w naziemnej Telewizji WP  |  TVP ma sublicencję od Warner Bros. Discovery  |  RASP we współpracy z Albatrosem wydało serię thrillerów brytyjskiego pisarza  |  Asap&Asap wygrała przetarg  |  KPRM poszukuje agencji  |  Growth partner w PR Calling  |  Agencja Great Minds  |  GameLab Publicis Groupe rusza z platformą  |  PKO BP przedłuża termin składania ofert  |  Potrzebna agencja do promocji Warmii i Mazur w Korei Południowej  |  Philip Gray szefem działu opinii "Los Angeles Timesa"  |  Dziennikarz odchodzi z NPR po odcięciu przez Trumpa finansowania dla amerykańskich mediów publicznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

UOKiK postawił zarzuty Netflixowi  |  Fundacja Panoptykon wysłała wniosek do KPRM  |  Zaskakujące dane o streamingu  |  Finanse agencji AWX po utracie PKO BP  |  Zmiany w naziemnej Telewizji WP  |  TVP ma sublicencję od Warner Bros. Discovery  |  RASP we współpracy z Albatrosem wydało serię thrillerów brytyjskiego pisarza  |  Asap&Asap wygrała przetarg  |  KPRM poszukuje agencji  |  Growth partner w PR Calling  |  Agencja Great Minds  |  GameLab Publicis Groupe rusza z platformą  |  PKO BP przedłuża termin składania ofert  |  Potrzebna agencja do promocji Warmii i Mazur w Korei Południowej  |  Philip Gray szefem działu opinii "Los Angeles Timesa"  |  Dziennikarz odchodzi z NPR po odcięciu przez Trumpa finansowania dla amerykańskich mediów publicznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

UOKiK postawił zarzuty Netflixowi  |  Fundacja Panoptykon wysłała wniosek do KPRM  |  Zaskakujące dane o streamingu  |  Finanse agencji AWX po utracie PKO BP  |  Zmiany w naziemnej Telewizji WP  |  TVP ma sublicencję od Warner Bros. Discovery  |  RASP we współpracy z Albatrosem wydało serię thrillerów brytyjskiego pisarza  |  Asap&Asap wygrała przetarg  |  KPRM poszukuje agencji  |  Growth partner w PR Calling  |  Agencja Great Minds  |  GameLab Publicis Groupe rusza z platformą  |  PKO BP przedłuża termin składania ofert  |  Potrzebna agencja do promocji Warmii i Mazur w Korei Południowej  |  Philip Gray szefem działu opinii "Los Angeles Timesa"  |  Dziennikarz odchodzi z NPR po odcięciu przez Trumpa finansowania dla amerykańskich mediów publicznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Repropol ma zielone światło do rozpoczęcia negocjacji z Big Techami

Repropol już w grudniu chce przystąpić do negocjacji z Big Techami (fot. Pixabay.com)

Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol ma zielone światło do negocjacji z Big Techami w sprawie opłat za wykorzystanie treści wydawców. To dzięki rozszerzeniu przez resort kultury zezwolenia na prawa pokrewne.

Jak przekazała nam Renata Krzewska, prezeska Repropolu, rozszerzenie zezwolenia zostało zatwierdzone 15 listopada przez minister kultury Hannę Wróblewską. Repropolowi zezwolono dokładnie na "zbiorowe zarządzanie prawami pokrewnymi do publikacji prasowych w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną, w zakresie w jakim prawa te przysługują wydawcom".

"Google zależy na treściach wydawców"

W praktyce oznacza to, że Repropol może przystąpić do negocjacji z Big Techami. Renata Krzewska informuje, że rozpoczęcie działań w tym kierunku planowane jest już na grudzień.

Czytaj też: Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych zarejestrowany. Droga do negocjacji z Big Techami

– Zostało nam tylko dokończenie prac przygotowawczych. Przez ostatnie tygodnie szacowaliśmy wielkość rynku, opierając się m.in. na badaniach PBI – tłumaczy Krzewska. – Nieco większym wyzwaniem jest oszacowanie serwisów internetowych, w szczególności gazet lokalnych, które nie są ujęte we wspomnianym badaniu. Jednocześnie analizujemy informacje na temat negocjacji na rynkach europejskich. Sprawdzamy, jak w poszczególnych krajach wyceniane są treści wydawców i jakie pieniądze udało się zabezpieczyć w rozmowach z Big Techami – dodaje prezeska Repropolu.

Repropol ma obowiązek reprezentować w negocjacjach cały rynek, chyba że poszczególni wydawcy zrezygnują z tej reprezentacji. – Według przepisów należy tego dokonać na trzy miesiące przed podpisaniem umowy przez nas z Big Techami – zaznacza Krzewska. Tym kwestiom będzie poświęcone spotkanie z wydawcami zaplanowane na 26 listopada. Będzie tam też mowa o tym, jaki model podziału wynegocjowanych pieniędzy proponuje Repropol oraz jakie rozwiązania w tym zakresie stosowane są w innych krajach.

Renata Krzewska: – Bardzo chciałabym, aby w Polsce to były negocjacje dwóch partnerskich podmiotów. Google zależy na treściach wydawców, a wydawcom na obecności ich treści w wyszukiwarkach internetowych.

Czytaj też: Europejscy wydawcy przeciwni testom Google. Są "zaniepokojeni brakiem przejrzystości"

(MZD, 20.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.