Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 04, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruch do końca grudnia zlikwiduje kioski w Warszawie. Dziś w Polsce zostało ich 128

Po pierwszym półroczu 2024 roku liczba kiosków i saloników Ruchu wynosiła 411 (fot. materiały prasowe)

Do końca grudnia z ulic Warszawy ma zniknąć wszystkie 30 wolno stojących kiosków Ruchu. Pisma w tej sprawie dostali ich ajenci. Spółka wygasza kolejne nierentowne punkty.

Dziś w całej Polsce pozostało zaledwie 128 kiosków Ruchu, ale sieć ma podlegać sukcesywnej likwidacji.

Czytaj też: Reakcje po odejściu Roberta Mazurka z RMF FM. Chrabota: "Od początku tam nie pasował"

– Spółka jest w bieżącym kontakcie z ajentami, którzy z wyprzedzeniem otrzymują informacje o wypowiedzeniach umów. Niektórzy decydują się na odkupienie kiosku i prowadzenie działalności we własnym zakresie. Taką decyzję podjęło do tej pory ok. 40 ajentów – poinformowało "Presserwis" biuro prasowe Orlenu, który jest większościowym akcjonariuszem Ruchu.

Po pierwszym półroczu 2024 roku liczba kiosków i saloników Ruchu wynosiła 411, podczas gdy pod koniec 2019 roku było ich 1333. W ciągu 4,5 roku zlikwidowano 922 punkty sprzedaży, a tylko od lipca do końca października 2024 roku – kolejne 283. Z kolei w kwietniu Ruch wycofał się całkowicie z kolportażu prasy, a od maja do jego punktów prasę dostarcza Kolporter.

Jak poinformowało nas biuro prasowe Orlenu, decyzja o likwidacji sieci kiosków Ruchu jest podyktowana trwałymi negatywnymi wynikami finansowymi segmentu. Przejmując Ruch, poprzedni zarząd Orlenu nakreślił plan jego restrukturyzacji, który już w 2021 roku miał przywrócić rentowność spółki i pozwolić na uzyskanie niezależności finansowej, ale to się nie udało. W kolejnych latach segment ten miał wiodący udział w generowanych przez Ruch stratach finansowych. Tylko w latach 2021-2023 wyniosły one łącznie ponad 110 mln zł. W rezultacie pod koniec 2023 roku zadłużenie Ruchu przekroczyło 160 mln zł.

Czytaj też: "Pytanie na śniadanie" straciło widzów. Niewielki wzrost "Dzień dobry TVN"

Jak informuje Orlen, którego zarząd poinformował o zamiarze sprzedaży Ruchu, obecnie prowadzone są działania naprawcze, które pozwolą poprawić wyniki finansowe spółki Ruch. Wspierane są perspektywiczne obszary, a trwale nierentowne wygaszane, by wyeliminować rosnące zobowiązania finansowe.

Ruch, w którym Orlen ma 65 proc. udziałów, w ubiegłym roku poniósł 69,6 mln zł straty przy 763,7 mln zł przychodów. W 2022 roku strata Ruchu wyniosła 86,1 mln zł.

Czytaj też: Dziś ostatni dzień zgłoszeń do XXVIII konkursu Grand Press

(PAR, 04.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.