"Sieci" i "Tygodnik do Rzeczy" znacząco zmniejszyły wpływy z reklam. Dane Kantar Media
Tygodnik "Sieci" uzyskał z reklam 15,8 mln zł, co oznacza spadek aż o 66 proc. w porównaniu z okresem styczeń-wrzesień 2023 roku (screen: e-kiosk.pl)
Wpływy reklamowe tygodnika "Sieci" (Fratria) po trzech kwartałach 2024 roku były o 2/3 niższe niż w tym samym okresie rok wcześniej. Przychody "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) z reklam spadły o 41 proc. – wynika z danych cennikowych Kantar Media, nie uwzględniających rabatów.
Tygodnik "Sieci" uzyskał z reklam 15,8 mln zł, co oznacza spadek aż o 66 proc. w porównaniu z okresem styczeń-wrzesień 2023 roku. Najwięcej pieniędzy na reklamę w tym tytule, podobnie jak w zeszłym roku, przeznaczył Orlen. Jednak tegoroczna kwota 2 mln zł jest zdecydowanie niższa niż zeszłoroczna, kiedy państwowy gigant paliwowy wydał 9,4 mln zł.
Czytaj też: NIK skontrolował kampanie społeczne za rządów PiS. "Wyniki zatrważające"
Po trzech kwartałach 2023 roku w pierwszej piątce reklamodawców "Sieci" znalazły się jeszcze: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych (3 mln zł), Totalizator Sportowy (2 mln zł), Ministerstwo Sprawiedliwości (2 mln zł) i bank PKO BP (1,6 mln zł).
W tym roku w pierwszej piątce utrzymał się Totalizator Sportowy (1,6 mln zł). Natomiast na pozycję trzeciego co do wielkości reklamodawcę "Sieci" dostał się Narodowy Bank Polski, kierowany przez nominata PiS Adama Glapińskiego. Czwarta była Polska Fundacja Narodowa (1,7 mln zł), a piąty Cyfrowy Polsat (1,2 mln zł).
Z kolei "Tygodnik do Rzeczy" uzyskał z reklam w pierwszych trzech kwartałach tego roku 13,6 mln zł zł, podczas gdy przed rokiem było to 23,1 mln zł.
W ubiegłym roku w okresie od stycznia do września najwięcej (3,4 mln zł) na reklamę w "Tygodniku do Rzeczy" wydała Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych. Na drugim miejscu uplasowała się Telewizja Republika (3,2 mln zł). Podium zamyka NBP (2,6 mln zł). W pierwszej piątce znalazły się też Instytut Pamięci Narodowej (1 mln zł) i BB Trade (1 mln zł).
Czytaj też: Magdalena Ogórek i Marta Kielczyk prowadzącymi wieczorny program "Kontra" w wPolsce24
Z kolei w tych samych miesiącach 2024 roku Narodowy Bank Polski wydał na reklamę w "Tygodniku do Rzeczy" blisko 800 tys. więcej, przez co stał się jego drugim co do wielkości reklamodawcą. Więcej przeznaczyła na to tylko Telewizja Republika (3,6 mln zł). Trzecim reklamodawcą stało się AWR Wprost (1,5 mln zł).
Przez pierwsze trzy kwartały tego roku kierowany przez nominata PiS Karola Nawrockiego Instytut Pamięci Narodowej przeznaczył na promowanie się w "Tygodniku do Rzeczy" 1,4 mln zł, co stawia go na czwartej pozycji wśród największych reklamodawców tego tytułu. Pierwszą piątkę zamyka wydawnictwo M (486 tys. zł), oficyna wydająca książki z dziedziny religii i kultury.
Czytaj też: Spośród dyrektorów oddziałów TVP najwięcej zarabia szef TVP 3 Warszawa
(JF, 23.10.2024)