Do 2026 r. ok. 100 mln osób będzie korzystać z AI przy wykonywaniu swojej pracy
24 września na HR Best Practices Conference w Warszawie, wydarzeniu organizowanym przez Top Employers Institute, eksperci z certyfikowanych organizacji omówili, jak wprowadzać nadchodzące zmiany w życie (fot. materiały prasowe)
Sztuczna inteligencja stanie się filarem nowoczesnych organizacji, ale nie tylko. Do 2026 roku blisko 100 mln osób będzie korzystać z AI przy wykonywaniu swojej pracy – wynika z danych Top Employers Institute.
24 września na HR Best Practices Conference w Warszawie, wydarzeniu organizowanym przez Top Employers Institute, eksperci z certyfikowanych organizacji omówili, jak wprowadzać czekające nas zmiany w życie.
Sztuczna inteligencja powinna wspierać pracowników
Z najnowszego "World of Work Trends Report 2024", przygotowanego przez Top Employers Institute, wyłania się pięć kluczowych trendów, które będą miały decydujący wpływ na zarządzanie pracownikami i strategie HR w najbliższej przyszłości. Wyróżniono w nim takie obszary, jak wzrost roli sztucznej inteligencji, zdefiniowanie przyszłości organizacji z wyraźnym celem, transformacyjny dialog z pracownikami, ewolucja podejścia do dobrostanu pracowników oraz poszerzenie horyzontów DEI (różnorodności, równości i inkluzji).
Czytaj też: Stany Zjednoczone planują światowy szczyt dotyczący bezpieczeństwa AI
Oznacza to, że sztuczna inteligencja powinna wspierać pracowników, umożliwiając im skupienie się na kreatywnych i strategicznych zadaniach, zamiast ich zastępować. Etyczne zarządzanie AI stanie się kluczowym elementem strategii HR, a relacje międzyludzkie nadal będą fundamentem zaangażowania i dobrostanu pracowników.
Zmieni się za to postrzeganie sukcesu – będzie on zależał od przywództwa zorientowanego na cel, które połączy empatię z autentycznym dialogiem. Słuchanie pracowników i włączanie ich w procesy decyzyjne to klucz do efektywności. Organizacje, które wdrożą tę praktykę HR zwiększą przez to innowacyjność.
"Kluczowe będzie aktywne włączanie wszystkich pracowników w strategie DEI. Przyszłość pracy będzie zdefiniowana przez elastyczność, odpowiedzialne wykorzystanie nowych technologii i empatię liderów. Te trendy nie tylko odpowiadają na zmieniające się potrzeby pracowników, ale także kształtują przyszłe strategie HR" – mówi Izabela Mosko, Top Employers Institute.
Czytaj też: Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury: należy wzmocnić przepisy chroniące twórców w starciu z AI
(MAC, 28.09.2024)