Dział strategicznych analiz digitalowych w Agorze  |  Talk-show Magdy Gessler  |  TVP wyprodukowała trzeci sezon serialu  |  Stanowisko head of product w Burda Media Polska  |  Kabarety w naziemnej Telewizji WP  |  Tele 5 wiosną z dwiema polskimi produkcjami  |  Kanał Golf Zone testuje  |  Konsultant zarządu Time SA  |  Zestawienie serwisów w grupie biznes, finanse i prawo  |  Przetarg mediowy NASK  |  PARP poszukuje  |  Castorama Polska potwierdza  |  Nine Entertainment kupi serwis streamingowy firmy Optus  |  ARD i ZDF z prawami do transmisji Euro 2028  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział strategicznych analiz digitalowych w Agorze  |  Talk-show Magdy Gessler  |  TVP wyprodukowała trzeci sezon serialu  |  Stanowisko head of product w Burda Media Polska  |  Kabarety w naziemnej Telewizji WP  |  Tele 5 wiosną z dwiema polskimi produkcjami  |  Kanał Golf Zone testuje  |  Konsultant zarządu Time SA  |  Zestawienie serwisów w grupie biznes, finanse i prawo  |  Przetarg mediowy NASK  |  PARP poszukuje  |  Castorama Polska potwierdza  |  Nine Entertainment kupi serwis streamingowy firmy Optus  |  ARD i ZDF z prawami do transmisji Euro 2028  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział strategicznych analiz digitalowych w Agorze  |  Talk-show Magdy Gessler  |  TVP wyprodukowała trzeci sezon serialu  |  Stanowisko head of product w Burda Media Polska  |  Kabarety w naziemnej Telewizji WP  |  Tele 5 wiosną z dwiema polskimi produkcjami  |  Kanał Golf Zone testuje  |  Konsultant zarządu Time SA  |  Zestawienie serwisów w grupie biznes, finanse i prawo  |  Przetarg mediowy NASK  |  PARP poszukuje  |  Castorama Polska potwierdza  |  Nine Entertainment kupi serwis streamingowy firmy Optus  |  ARD i ZDF z prawami do transmisji Euro 2028  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Temat: fotografia prasowa

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media, relacjonując powódź, stawiają na zdjęcia od mieszkańców zalanych terenów

Zdjęcia z zalanych terenów częściej dostarczają mediom czytelnicy niż fotoreporterzy (screen: ZyciePW.pl)

W serwisach internetowych nie brakuje zdjęć i wideo obrazujących ogrom powodzi w południowej Polsce. Tylko niewielka część tych materiałów jest dziełem zawodowych fotoreporterów.

– Dziś najlepsze wideo i zdjęcia z powodzi puszczają w świat sami powodzianie, robią je z okien i dachów swoich domów. To z tych materiałów korzystają profesjonalne media – mówi Krzysztof Zyzik, redaktor naczelny tygodnika lokalnego "O!Polska". Jego redakcja działa praktycznie przez całą dobę (w terenie pracuje trzech dziennikarzy).

Zdjęcia powodzi robione przez czytelników

– Nie mamy typowych fotoreporterów. Zdjęcia robią nasi dziennikarze, posiłkujemy się też fotografiami przesyłanymi przez czytelników – przekazuje nam Tomasz Kuriata, wydawca serwisów lokalnych Doba.pl – m.in. dla Kłodzka i Wrocławia.

Czytaj też: Lokalne media na zalanych terenach radzą sobie bez prądu, internetu i telefonów

Serwis Rybnik.com uruchomił galerię ze zdjęciami powodzi zrobionymi przez czytelników. Szybko zgromadził w niej ponad 100 fotografii.

Polska Agencja Prasowa korzysta ze zdjęć korespondentów. – Na miejscu mamy Dariusza Gdesza, który ma doświadczenie z kataklizmami – informuje Wojciech Tumidalski, redaktor naczelny PAP. We Wrocławiu pracuje trzech reporterów agencji i dwóch fotoreporterów, a wydarzenia z województwa dolnośląskiego opisuje czterech korespondentów lokalnych.

"Zalała nas fala dezinformacji"

W związku z powodzią pełne ręce roboty mają dziennikarze tytułów regionalnych i serwisów Polska Press.

Czytaj też: Drukarnie Polska Press wprowadzają rabaty dla wydawców gazet z zalanych terenów

– W miniony weekend treści i zdjęcia z miejsc zagrożonych powodzią oraz tych już zalanych do "Dziennika Zachodniego" dostarczało dziesięć osób, w tym czterech fotoreporterów. W przypadku "Nowej Trybuny Opolskiej", zaangażowanych było pięciu dziennikarzy, którzy dostarczali również zdjęcia, a do "Gazety Wrocławskiej" zdjęcia przesyłali dziennikarze i jeden fotoreporter – informuje Konrad Zalas z biura prasowego Polska Press. Materiały tych redakcji trafiają także do serwisów NaszeMiasto.pl i na portal i.pl.

Krzysztof Zyzik zwraca uwagę, że nie mniej ważną pracę od reporterów w terenie wykonują redaktorzy i wydawcy odpowiadający za ostateczną wersję publikowanych materiałów.

– Wraz z falą powodziową zalała nas fala dezinformacji i fake newsów. Dziś kluczowym zadaniem profesjonalnych mediów jest weryfikować, niwelować szum informacyjny, analizować, raportować, czyli przede wszystkim dbać o wiarygodność przekazu, a nie nakręcać emocje. Rzetelna obsługa takich dramatów, jak powódź, będzie procentować latami – dodaje naczelny "O!Polska" i serwisu opolska360.pl.

Czytaj też: Maleje widownia telewizji informacyjnych relacjonujących powódź

(PAR, 22.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.