Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 18, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eksperci: podczas powodzi komunikacja rządu ze społeczeństwem jest chaotyczna

Częste konferencje prasowe polityków powodują chaos informacyjny (fot. Maciej Kulczyński/PAP)

Podczas powodzi na południu Polski szwankuje zarządzanie władz centralnych komunikacją ze społeczeństwem. Lepiej jest na poziomie regionalnym – oceniają eksperci od public relations i zarządzania kryzysowego. – Rząd komunikuje się za pośrednictwem profili w serwisie X premiera Tuska i ministrów Siemoniaka oraz Kosiniaka-Kamysza – wskazuje Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon.

Szymon Sikorski zauważa, że brakuje jednego miejsca, w którym można byłoby otrzymać lub potwierdzić najnowsze doniesienia.

Rząd komunikuje się na portalu X

– W takim miejscu powinny być pogrupowane, bieżące i zweryfikowane informacje pochodzące od służb, Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, dotyczące sytuacji w regionach i poszczególnych miastach. Tymczasem na stronach internetowych Centrum Informacji Rządu najświeższy komunikat pochodzi z 10 września – tłumaczy Sikorski.

Czytaj też: Media włączają się w pomoc ofiarom powodzi. Charytatywne bloki reklamowe w Polsacie i TVN

– Rząd komunikuje się ze społeczeństwem za pośrednictwem profili w serwisie X premiera Tuska i ministrów Siemoniaka (minister spraw wewnętrznych i administracji – przy. red.) oraz Kosiniaka-Kamysza (wicepremier, minister obrony narodowej – przyp. red.) – dodaje.

Prezes agencji Publicon stwierdza, że komunikacja władz centralnych ze społeczeństwem staje się upolityczniona. – Myślę, że nie tylko mnie, ale wielu ludzi politykowanie przy okazji takich wydarzeń odrzuca. Jest moment na politykę i moment na działanie – podkreśla Szymon Sikorski.

"Powstaje szum informacyjny"

Mirosław Oczkoś, ekspert ds. marketingu politycznego i sytuacji kryzysowych zwraca uwagę, że w komunikacji rządu ze społeczeństwem pojawił się chaos.

Czytaj też: Główne telewizje prawie bez map i infografik zalanych terenów. "Relacje ważniejsze"

– Za dużo informacji przekazywanych jest przez premiera i ministrów, przez co zaburzona zostaje hierarchia ważności newsów. Politycy chcą komunikować jak najlepsze nowiny i w konsekwencji powstaje szum informacyjny, w którym giną informacje istotne dla tych, którzy są dotknięci powodzią. Pełnego obrazu sytuacji nie otrzymuje też całe społeczeństwo. Powinna powstać strona internetowa, np. Powodz.pl, gdzie byłyby zbierane i odpowiednio szeregowane wiadomości, do których można szybko i łatwo dotrzeć. Zamiast tego mamy częste konferencje prasowe polityków, które również powodują chaos informacyjny. Spotkania z dziennikarzami powinny być organizowane tylko w przypadku najważniejszych spraw – tłumaczy Mirosław Oczkoś.

Szymon Sikorski podkreśla, że potrzebne są dobrze zorganizowane działania informacyjne władz ogólnopolskich i regionalnych, które stanowiłyby antidotum na dezinformację. – Jako mieszkaniec Wrocławia od kilku dni jestem bombardowany informacjami o miejscach poświęconych już na zalanie czy planowanych wysadzeniach. W mediach społecznościowych, szczególnie w grupach "mieszkańców", panuje gigantyczna dezinformacja i chaos – każdy "coś słyszał", ma znajomego, który „coś wie” – zauważa Sikorski.

Prezes agencji Publicon przyznaje, że z organizacją działań informacyjnych lepiej radzą sobie władze regionalne i lokalne. – Polecam komunikaty Miasta Wrocław, który stara się zarządzać komunikacją bardzo rzeczowo. Informacje i statusy Urzędu Miasta są rzeczowe i odnoszące się do faktów – stwierdza Sikorski. I dodaje: – Samorządy lepiej się sprawdzają być może dlatego, że będąc bliżej serca wydarzeń, lepiej rozumieją specyfikę kryzysu. Nie są też obarczone polityką, a przynajmniej w tej sytuacji nie politykują.

Czytaj też: Informacje o powodzi zwiększają widownię kanałów informacyjnych. TVP Info przed Republiką

(MAK, KAP, 18.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.