„Medialne R-ewolucje” w najnowszym wydaniu magazynu „Press”
Tradycyjna telewizja, której widownia od lat maleje, intensywnie szuka sposobów na pozyskanie nowych odbiorców treści (fot. materiały prasowe)
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w telewizyjnym product placement, dynamiczny rozwój oferty podcastów audio, boom na retail media to tylko niektóre zjawiska z rynku mediów elektronicznych, o których przeczytać można w „Medialnych R-ewolucjach” – sekcji specjalnej najnowszego wydania magazynu „Press”.
Tradycyjna telewizja, której widownia od lat maleje, intensywnie szuka sposobów na pozyskanie nowych odbiorców treści. Jednym z nich są już serwisy z wideo na żądanie, innym ma być rozwój oferty interaktywnej telewizji HbbTV oraz kanałów FAST. Drugie i trzecie rozwiązanie dopiero się kształtuje, dla obu kluczowa jest zmiana nawyków widzów. Równolegle powstają nowe formaty reklamowe wykorzystujące najnowsze technologie, w tym DAI i AI. Czy nowe rozwiązania zwiększą konkurencyjność wobec platform streamingowych, które dysponując bogatą biblioteką wideo na żądanie, skutecznie odciągają od telewizji linearnej widzów, a teraz sięgają również po jej reklamodawców?
Tutaj mogą Państwo pobrać nowy dodatek „Medialne R-ewolucje”
Cyfryzacja mediów dotyczy również treści audio. O ile Polacy rzadko jeszcze słuchają radia online, o tyle oferta podcastów – treści od nadawców radiowych, ale też od portali internetowych i pojedynczych twórców – cieszy się ich bardzo dużym i rosnącym zainteresowaniem. W digitalizację inwestują również firmy reklamy zewnętrznej: ich cyfrowe ekrany stają się codziennością zarówno w sklepach i centrach handlowych czy wśród usługodawców, jak i środkach komunikacji masowej, powoli wychodzą też na ulice. Rozszerzenie badania jednoźródłowego realizowanego przez firmę Gemius wspólnie z PBI o DOOH najprawdopodobniej przyspieszy rozwój tego sektora.
Jednym z najnowszych trendów na rynku mediów elektronicznych (i w handlu stacjonarnym) jest wzrost wydatków reklamowych na retail media. Kiedy inflacja i brak stabilności wymuszają na klientach ostrożne podchodzenie do wydatków, marketerzy widzą swoją szansę w komunikacji z nimi w miejscu, w którym najłatwiej zachęcić potencjalnego klienta do zakupu.
Zmianom na rynku mediów elektronicznych towarzyszy rozwój badań, które pozwalają zmierzyć ich zasięgi, czas im poświęcony, potencjał reklamowy i jego wykorzystanie. Zajmująca się tym firma badawcza Gemius wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu nie tylko podąża za nowymi zjawiskami, ale też w wielu przypadkach je wyprzedza.
„Medialne R-ewolucje” śledzą te wszystkie zmiany i ich wpływ na konsumpcję oraz kondycję mediów elektronicznych. Warto po nie sięgnąć.
Partnerem merytorycznym dodatku jest firma badawcza Gemius.
Tutaj mogą Państwo pobrać nowy dodatek „Medialne R-ewolucje”
(CP, 02.09.2024)