Agora podnosi prognozę wzrostu rynku reklamy w 2024 roku do 6-8 proc.
Jedyny segment reklamowy, które nie może liczyć na wzrost, to prasa (screen: YouTube/Strefa Przestrzeni)
Agora w sprawozdaniu za drugi kwartał zwiększyła prognozę wzrostu rynku reklamy w 2024 roku z 5-7 proc. do 6-8 proc.
Według Agory w drugim kwartale 2024 roku wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 9 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2023 roku. Łącznie na promocję wydano ok. 3,33 mld zł. Wzrost dotyczył wszystkich segmentów rynku z wyjątkiem prasy.
Czytaj też: "GW" w drugim kwartale ubyło 9 tys. subskrypcji cyfrowych. Mimo to wzrosły z nich wpływy
Z kolei w pierwszym kwartale 2024 roku – zdaniem Agory – wartość rynku reklamowego była wyższa o 11 proc.
Dynamika rynku reklamowego, zarówno w pierwszym, jak i w drugim kwartale, była lepsza od oczekiwań, dlatego spółka zmieniła swoje oczekiwania co do tempa wzrostu w całym 2024 roku.
Agora prognozuje, że rynek reklamy telewizyjnej w 2024 roku wzrośnie o 4-6 proc. (wcześniej przewidywano 3-5 proc.). W internecie wzrost ma wynieść 7-10 proc. (wcześniej 5-8 proc.). Spółka przewiduje również mniejsze spadki wydatków na reklamę w prasie z 8-11 proc. do 5-8 proc.
Bez zmian pozostały prognozy wydatków na reklamę w kinach (9-14 proc.), w radiu (4-7 proc.) i reklamie zewnętrznej (10-15 proc.).
Czytaj też: Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni na przygotowanie oferty przetargowej
(KAP, 19.08.2024)