Wydawca "Wprost" zwiększył przychody ze sprzedaży w 2023 roku. Wzrosły też koszty
Tygodnik "Wprost" ukazuje się wyłącznie w wersji cyfrowej. Wyjątkiem jest wydanie specjalne z 35. edycją rankingu najbogatszych Polaków (screen: Wprost.pl)
AWR Wprost, wydawca "Wprost" i Wprost.pl, w 2023 roku uzyskał 18,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 286 tys. zł zysku netto. Choć wynik brutto spółki był na minusie, to na plus wyszła ona z powodu podatku odroczonego.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki wzrosły o 31,7 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Przychody gotówkowe były wyższe o 48,7 proc. i wyniosły 16,9 mln zł.
Wraz ze wzrostem przychodów wzrosły koszty
"W okresie sprawozdawczym spółka osiągnęła znaczący wzrost przychodów w stosunku do okresu poprzedzającego, co było wynikiem m.in. wznowienia projektów eventowych bez ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa. Wraz ze wzrostem przychodów wzrosły jednak koszty prowadzenia działalności" – podano w sprawozdaniu.
Czytaj też: Wydawnictwo Orle Pióro w social mediach reklamuje swój debiut giełdowy
Koszty działalności operacyjnej sięgnęły 18,8 mln zł, co oznacza wzrost o 16,8 proc. Na wynagrodzenia przeznaczono 6,1 mln zł, o 33,6 proc. więcej, niż rok wcześniej. Na koniec roku zatrudniano 14 osób (5 więcej).
Na samej sprzedaży zanotowano stratę 132 tys. zł wobec 1,9 mln zł na minusie rok wcześniej. Strata brutto to z kolei 199 tys. zł (1,9 mln zł na minusie w 2022). Finalnie jednak 2023 rok zakończono z 286 tys. zł zysku netto wobec 2 mln zł straty rok wcześniej. Zysk przeznaczono na kapitał zapasowy.
– Różnica, która wpłynęła na wypracowanie zysku netto, jest zmianą podatku odroczonego, który w sprawozdaniu jest ze znakiem ujemnym i wpływa na zwiększenie wyniku netto – informuje Jolanta Kloc, wiceprezeska zarządu spółki.
AWR Wprost należy do spółki PMPG Polskie Media, kontrolowanej przez Michał M. Lisieckiego. Tygodnik "Wprost" od kwietnia 2021 roku ukazuje się wyłącznie w wersji cyfrowej. Pod koniec czerwca 2024 roku do sprzedaży trafiło jednak drukowane wydanie specjalne tygodnika z 35. edycją rankingu najbogatszych Polaków.
Czytaj też: Strony internetowe mediów nie przyciągają subskrybentów. Potrzebne zmiany
(MNIE, 27.07.2024)