Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TV Republika zapowiada drugi kanał. Ma powstać na bazie koncesji satelitarnej

Jeszcze w tym roku kablowo-satelitarna Telewizja Republika ma zacząć odróżniać się od naziemnej Republiki (screen: YouTube/Telewizja Republika)

Telewizja Republika przygotowuje się do startu drugiego kanału. Powstaje on na bazie obecnej koncesji satelitarnej. W nowej stacji ma być mniej treści informacyjnych i publicystycznych niż w naziemnej Republice.

Po wygranej Telewizji Republika w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na emisję na naziemnym MUX 8 spółka ma dwie koncesje – naziemną (pozwala reemitować sygnał też u operatorów płatnej telewizji) dla kanału informacyjno-publicystycznego Republika i satelitarną (umożliwia także emisję u operatorów kablowych) dla kanału o profilu uniwersalnym pod nazwą Telewizja Republika. W ramach obu koncesji emituje jednak ten sam program. Ma się to zmienić.

Aneksowanie umów z operatorami

Jeszcze w tym roku kablowo-satelitarna Telewizja Republika ma zacząć odróżniać się od naziemnej Republiki. – Będziemy tam dodawać elementy programowe, które nie są informacyjno-publicystyczne – zapowiada w rozmowie z "Presserwisem" Tomasz Sakiewicz, prezes i redaktor naczelny stacji.

Czytaj też: W "Wiadomościach" TVP był pierwszym Polakiem w USA bez wizy. Odnalazł się w TV Republika

Docelowo cała emisja kanału z treściami informacyjno-publicystycznymi ma odbywać się na podstawie koncesji naziemnej. Jak wyjaśnia "Presserwisowi" Tomasz Sakiewicz, wymaga to jednak aneksowania umów z operatorami. Podpisywali oni bowiem z nadawcą umowy na kanał Telewizja Republika z koncesją kablowo-satelitarną.

Dzięki aneksom w umowach będzie zaznaczone, że chodzi o Republikę z koncesją naziemną. Ponadto niektórzy operatorzy mogą porozumieć się co do nadawania od razu dwóch kanałów – naziemnej Republiki i nowej stacji, która powstanie na bazie obecnej koncesji satelitarnej.

Nowy kanał TV Republika o profilu ogólnym

Docelowo obecna Telewizja Republika ma stać się samodzielnym kanałem, odrębnym od naziemnej Republiki. Ma to być kanał o profilu ogólnym, jak np. TVP 1 czy TVP 2. Natomiast programy informacyjne i publicystyczne przez całą dobę będą nadawane w kanale Republika z koncesją naziemną.

Czytaj też: Kanały TVP straciły udział w grupie ogólnej i komercyjnych w pierwszym półroczu

– Ramówka została już ułożona pod nową koncesję naziemną. Dlatego też jest w niej więcej publicystyki niż wcześniej – zapewnia Tomasz Sakiewicz.

Ostatnio w TV Republika pojawił się np. program publicystyczny "1410. Bitwa polityczna" i wydłużono wieczorną debatę publicystyczną "W punkt".

Obecnie TV Republika jest kanałem płatnym dla operatorów. Jak to ma wyglądać w przyszłości? – Uważam, że jeśli ktoś nas emituje za darmo i jesteśmy dostępni w najszerszym pakiecie, to może nam nie płacić. Ale jeśli pobiera pieniądze od widzów, to dlaczego ma na nas zarabiać, a my na tym nie? – mówi Sakiewicz.

Wpłaty od darczyńców źródłem finansowania

Jako źródła finansowania emisji na MUX 8 Telewizja Republika wskazała kapitał własny wnioskodawcy pochodzący z nadwyżki finansowej oraz wpłaty darowizn od widzów, które zaplanowano na pierwszy rok w wysokości 10,1 mln zł.

Czytaj też: Relacje polskich stacji z zamachu na Donalda Trumpa. Najszybszy był TVN 24

Nie wykluczono również podniesienia kapitału zakładowego poprzez dodatkowe emisje akcji oraz dopłaty do kapitału ze strony większościowych akcjonariuszy, przede wszystkim Fundacji Niezależne Media.

We wniosku koncesyjnym ujawniono, że od 19 grudnia 2023 roku do 20 maja 2024 nadawca uzyskał ponad 51 tys. wpłat od darczyńców na łączną kwotę niemal 6,5 mln zł. W tym samym okresie większościowi akcjonariusze wpłacili na rzecz stacji 2,01 mln zł.

Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego Telewizja Republika SA w 2023 roku miała 23,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. W porównaniu z 2022 rokiem zwiększyły się one o 21 proc. Zysk netto wzrósł z 34 tys. zł do 3,5 mln zł. W pierwszym półroczu br. TV Republika miała średnio 3,15 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej 4+ (0,10 proc. w pierwszym półroczu 2023).

Czytaj też: Ponad 100 redakcji brało pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości – a teraz milczą

(MNIE, 16.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.