Telewizja WP, Nowa TV i Metro ze spadkiem udziału w rynku. Zoom TV ze wzrostem
Pod koniec roku Zoom TV i Metro znikną z MUX 8 (screen: Zoomtv.pl)
W październiku w grupie ogólnej 4+ z ogólnotematycznych stacji z ósmego multipleksu naziemnego tylko Zoom TV miał lepszy wynik niż przed rokiem. W grupie komercyjnej 16-59 straciły wszystkie cztery stacje.
W grupie ogólnej 4+ Zoom TV (Grupa Kino Polska) zanotował średnio 0,6 proc. udziału (wzrost z 0,54 proc. w październiku 2024 roku). Telewizja WP (Wirtualna Polska Media) uzyskała średnio 0,41 proc. udziału (spadek z 0,67 proc.). Nowa TV (Grupa Polsat Plus) zmniejszyła udział w rynku z 0,43 proc. do 0,39 proc., a Metro (TVN Warner Bros. Discovery) – z 0,2 proc. do 0,16 proc.
Zoom TV i Metro znikną z MUX 8
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 Zoom TV miał 0,53 proc. udziału (spadek z 0,58 proc.), Telewizja WP – 0,47 proc. (spadek z 0,78 proc.), Nowa TV – 0,43 proc. (spadek z 0,48 proc.), a Metro – 0,16 proc. (spadek z 0,25 proc.).
Czytaj też: TVN Media ma nowego przedstawiciela w radzie nadzorczej Canal+ Polska
Pod koniec roku Zoom TV i Metro znikną z MUX 8. Nadawcy obu stacji nie zdecydowali się na przedłużenie koncesji naziemnych. Kanały pozostaną w dystrybucji kablowo-satelitarnej. Jedynym chętnym w konkursie KRRiT na miejsca na MUX 8 jest Telewizja Republika SA z kanałem Republika 2.
Na MUX 8 nadają też prawicowe kanały informacyjne. Republika uzyskała w październiku średnio 5,55 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 4,57 proc. rok wcześniej, a wPolsce24 – 1,43 proc. (rok do roku wzrost z 0,79 proc.). W grupie komercyjnej 16-59 Republika zanotowała 3,32 proc. (wzrost z 2,01 proc.), a wPolsce24 – 0,71 proc. (wzrost z 0,42 proc.).
Do połowy lutego na MUX 8 był też ViDoc TV (Red Carpet Media Group). Jego nadawca – spółka Red Carpet TV – jest zadłużony i znajduje się w stanie upadłości. W październiku stacja nadająca już tylko w płatnych ofertach kablowych – jako ViDoc TV 1 – notowała średnio 0,03 proc. udziału w 4+ (rok do roku spadek z 0,09 proc.) i 0,02 proc. w 16-59 (spadek z 0,08 proc.).
Dane obejmują całkowity udział w rynku, a więc również widownię kablowo-satelitarną.
Dane: Nielsen Media
Czytaj też: GZM zapłaci TVP 6 mln zł za promocję przy "Sylwestrze z Dwójką 2025"
(MNIE, 22.11.2025)










