Nagroda IPRA Golden Awards za kampanię profrekwencyjną "To Twój wybór"
Celem kampanii było uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych (fot. materiały prasowe)
Jury międzynarodowego konkursu przyznało OneMulti nagrodę IPRA Golden World Awards for Excellence in PR 2024 w kategorii Kampania dla NGO – Agencja. Nagrodzono działania komunikacyjne i PR przy kampanii profrekwencyjnej „To Twój Wybór”.
Projekt „To Twój Wybór” otrzymał wcześniej Nagrodę Specjalną Game Changer w kategorii Wydarzenie Roku/Innovation 2023.
Czytaj też: Dlaczego polskie sukcesy na Cannes Lions są dobre dla całej polskiej branży?
Nagrody IPRA Golden World Awards for Excellence in PR są przyznawane przez międzynarodowe stowarzyszenie profesjonalistów w obszarze komunikacji (International Public Relations Association).
Na kilka miesięcy przed wyborami parlamentarnymi w 2023 roku, według badań More in Common, zaledwie mniej niż połowa młodych Polek deklarowała, że weźmie udział w głosowaniu. Do udziału w wyborach przekonać miała kobiety kampania profrekwencyjna zainicjowana przez Zosię Sanejko, Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet – grupę organizacji społecznych działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.
Celem kampanii było uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych. Kampania prowadzona była przy wsparciu niezależnych specjalistów pracujących pro bono.
Czytaj też: Michał Marszał i Katarzyna Gandor w działaniach promocyjnych marki Kubota
W przygotowanie koncepcji i realizację kampanii zaangażowane były zespoły: Instytutu Badawczego Make a Difference (badania), agencji VMLY&R (koncepcja i realizacja kampanii), MindShare i GroupM (planowanie i zakup mediów), SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk (konsultacje prawne), OneMulti (public relations), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne), Ztudio (studio dźwiękowe).
Efekty trwającej cztery tygodnie kampanii to: 527 publikacji o łącznym dotarciu do ponad 18 mln osób. W wyborach wzięło udział blisko 74 proc. kobiet w wieku od 18 do 34 lat.
Czytaj też: "Idziemy w sport". Tomasz Suffner z Unilever o rosnącym zainteresowaniu marketingiem sportowym
(AMS, 10.07.2024)