Totalizator Sportowy unieważnia przetarg bez wyboru zwycięzcy. SAR interweniuje
Agencje na zrealizowanie zadań przetargowych Totalizatora Sportowego wydały średnio 70 – 100 tys. zł (screen: totalizator.pl)
Totalizator Sportowy, który w otwartym publicznym przetargu wybierał agencje reklamowe, po czterech miesiącach, w trakcie których otrzymał od agencji pełne propozycje przetargowe, unieważnił postępowanie bez wyboru zwycięzcy.
Totalizator Sportowy wysłał do agencji biorących udział w przetargu e-mail, w którym poinformował o "unieważnieniu postępowania zakupowego". Jako powód podano "decyzję biznesową" firmy, nie precyzując jednak, co się za tym kryje. Nie wiadomo, czy i kiedy przetarg zostanie rozpisany na nowo. Totalizator Sportowy nie odpowiedział na pytania "Presserwisu".
SAR wskazuje na szkodliwość działania Totalizatora
Przetarg rozpoczął się 30 stycznia br. Agencje na zrealizowanie zadań przetargowych wydały średnio 70 – 100 tys. zł. Totalizator nie zwraca agencjom kosztów udziału w postępowaniu.
Czytaj też: Orlen nadal nie wybrał zwycięzcy przetargu. Procedury mogą ruszyć od nowa
Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że Totalizator Sportowy otrzymał od Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR list, w którym Stowarzyszenie wskazuje na szkodliwość działania Totalizatora, wspomina o kosztach, na jakie zostały narażone agencje, a także wskazuje na nieodpowiedzialność takiego działania.
Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, nie chce komentować sprawy ani potwierdzić, że SAR wysłało pismo do Totalizatora Sportowego. – Nie potwierdzam, nie zaprzeczam – odpowiada Tyszkiewicz.
Totalizator Sportowy jest pierwszą firmą, która w Polsce podpisała list intencyjny dotyczący przestrzegania standardów przetargowych EACA (European Association of Communication Agencies (EACA) i WFA (World Federation of Advertisers) – stało się to w 2004 roku.
Agencje miały odpowiadać za strategię komunikacji
Zadaniem agencji wybranej w przetargu Totalizatora miała być kompleksowa obsługa reklamowa ATL. Totalizator planował nawiązanie współpracy z maksymalnie sześcioma agencjami, z którymi miał podpisać umowy rosterowe (agencje nie dostaną stałych zleceń, a o każdy projekt będą walczyć w wewnętrznym przetargu z pozostałymi współpracującymi z klientem). Umowy miały być dwuletnie.
Czytaj też: Anna Bielecka-Bochenko dyrektorką marketingu w Kraft Heinz Polska
Wybrane przez Totalizator Sportowy agencje miały odpowiadać m.in. za opracowanie długofalowej strategii komunikacji wszystkich marek i produktów zamawiającego, opracowanie operacyjnych planów komunikacji marek i produktów, rekomendacje badań marketingowych i innych narzędzi pomiaru efektywności działań komunikacyjnych, opracowanie materiałów reklamowych i promocyjnych ATL i BTL.
Agencje reklamowe biorące udział w przetargu nieograniczonym otrzymały po dwa zadania: przygotowanie koncepcji strategicznej i kreatywnej do kampanii komunikującej kumulacje w grze liczbowej Lotto oraz przygotowanie koncepcji kreatywnej wraz z produkcją spotów radiowych oraz kreacja KV i materiałów POS do kampanii gry liczbowej Mini Lotto.
Ostatnio obsługą Totalizatora Sportowego zajmowały się m.in. agencje Red8, Havas Creative, Leo Burnett, Apella.
Czytaj też: Marka Syoss uruchomiła konkurs dla młodych projektantów
(AMS, 26.06.2024)