Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: RAPORTY

Dodano: Czerwiec 15, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarobki w public relations wzrosły średnio o 8 proc. w 2024 roku. Ciekawe badanie ZFPR

Dane ponad 700 osób zostały uzyskane metodą kwestionariuszową (fot. adnovak/Pixabay.com)

W 2024 roku wynagrodzenia pracowników firm z sektora public relations wzrosły średnio o 8 proc. w porównaniu z 2023 rokiem, a stawki cennikowe agencji PR wzrosły przeciętnie o 7 proc. (21 proc. w stosunku do 2022 roku).

Wyniki pochodzą z tegorocznego badania wynagrodzeń i stawek godzinowych przeprowadzonego przez Związek Firm Public Relations, w którym wzięło udział 26 agencji zrzeszonych w związku.

Wyniki analizy płac w PR odpowiadają trendom

Dane ponad 700 osób zostały uzyskane metodą kwestionariuszową; zostały opracowane i zweryfikowane przez firmę WTW Consulting.

Czytaj też: Papaya Films wybrane przez Gerety na polskie studio produkcyjne roku

Krzysztof Gugała z WTW Consulting podkreśla, że wyniki analizy płac w sektorze PR odpowiadają trendom w siostrzanych sektorach usług profesjonalnych, w tym w zakresie wskaźników wzrostu wynagrodzeń.

  • Przeciętna stawka miesięczna brutto account executive wynosi w 2024 roku 6425 zł,
  • account manager może liczyć na zarobki w wysokości 9200 zł,
  • a account director zarabia średnio 13,8 tys. zł.
  • Najwięcej zarabia oczywiście unit director, którego średnia pensja wynosi 17 950 zł miesięcznie.
Press

Stawki cennikowe (fot. ZFPR)

Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych, takich jak premie, prowizje czy nagrody uznaniowe.

Oprócz mediany również średnia stawka godzinowa

Badanie ZFPR obejmowało również określenie wartości stawek cennikowych, a więc stawek pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu oraz zawierające marżę, które są prezentowane klientom na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu. Stawka godzinowa unit directora wynosi średnio 528 zł (o 12 zł mniej, niż rok temu), account directora 537 zł (57 zł więcej), godzinę pracy account executive wycenia się na 204 zł (o 16 zł mniej).

Czytaj też: Mikołaj Stefański przechodzi do Altavia Kamikaze + K2 z VML Poland

Daria Tworek, wiceprezeska ZFPR, podkreśla, że związek zaobserwował, że posługiwanie się medianą w obszarze stawek cennikowych jest niewystarczającym odzwierciedleniem sytuacji na rynku. – Oprócz mediany postanowiliśmy także opublikować średnią stawkę godzinową oferowaną klientom za pracę poszczególnych osób w agencjach PR – wyjaśnia.

Z badań wynika, że 68 proc. badanych firm prowadzi programy stażowe. Przeciętnie 60 proc. stażystów podejmuje po stażu stałą pracę w tej samej firmie i po roku pracy kontynuuje w niej zatrudnienie. – Obserwujemy także rosnące zapotrzebowanie klientów na profesjonalne usługi PR, a połowa badanych agencji planuje wzrost liczby zatrudnionych pracowników w roku 2024 – podsumowuje Daria Tworek, wiceprezeska ZFPR.

Czytaj też: Jak załatwić dziennikarza. Sztuczki PR, które działają na nieświadomych

(KAP, 15.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.