"Newsweek", "Sieci", "Do Rzeczy" i "Gazeta Polska" poprawiły wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale
W pierwszym kwartale 2024 roku średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła 80 464 egz.
Z informacji o sprzedaży tygodników opinii za pierwszy kwartał 2024 roku wynika, że wzrost odnotowały cztery tytuły. Liderem segmentu pozostaje "Polityka".
Według danych PBC średnia sprzedaż „Polityki” (Polityka) w pierwszym kwartale 2024 wyniosła 80 464 egz., z czego 55 379 egz. to wydania drukowane, a 25 086 – e-wydania. W stosunku do pierwszego kwartału 2023 roku średnia sprzedaż "Polityki" spadła o 2,5 proc.
Na drugim miejscu jest "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią 61 849 egz. (wzrost o 5,2 proc.), w tym 44 733 egz. wydań drukowanych i 17 116 e-wydań.
Trzeci jest tygodnik "Sieci" (Fratria) - 33 066 egz. (wzrost o 14,2 proc.), z czego 26 057 egz. to wydania drukowane i 7009 e-wydania.
Czytaj też: WP w dwa dni zwolni 120 osób, wczoraj 10 dziennikarzy. "Zero sentymentu w biznesie"
Kolejne w zestawieniu są:
- "Do Rzeczy" (Orle Pióro) - 31 647 egz. (wzrost o 13,46 proc.), z czego 22 839 to wydania drukowane, a 8808 to e-wydania;
- „Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - 31 087 egz. (wzrost o 72,2 proc.), z czego 28 481 to wydania drukowane i 2606 e-wydania;
- "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - 21 912 egz. (bez zmian), z czego 16 616 to wydania drukowane, a 5295 e-wydania;
- "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) - 11 921 egz. (bez zmian) - wszystkie sprzedane egz. to wydania drukowane.
W zestawieniu tygodników znalazły się również:
- "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) ze średnią sprzedażą 59 359 egz. (spadek o 10,3 proc.), z czego 58 427 to wydania drukowane, a 932 to e-wydania,
- oraz tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) - 140 971 egz. (spadek o 6,6 proc.).
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: Znak przeprasza syna Kory za fragmenty jej biografii, ale podtrzymuje, że książka jest rzetelna
(MZD, 22.05.2024)