Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 01, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Akademia Kopernikańska wybiera w przetargu najdroższą ofertę. Agencje protestują

Najdroższa oferta jako jedyna uzyskała wysoką ocenę za kreację, co dało jej wygraną w przetargu

Akademia Kopernikańska rozstrzygnęła publiczny przetarg dotyczący produkcji treści wideo i opracowania kampanii internetowej. Wybór najdroższej oferty spowodował oficjalne protesty dwóch agencji.

Do przetargu wpłynęło siedem ofert: Partner of Promotion, Dawid Mikoś, Emerald Media, Tarraya PR, Ideo Force, Digi lab oLIVE Media i zwycięskiej Marketing i Technologia (działającej w konsorcjum z firmami Wise People i VD Vidsdeal).

"Odechciewa się pracować"

Zdaniem Olivii Drost, założycielki i CEO agencji oLIVE Media, wybór Akademii Kopernikańskiej budzi wiele wątpliwości, szczególnie kwestia przydzielania punktów w ocenia ofert. "W jaki sposób została przydzielona punktacja w przetargu organizowanym przez Akademię Kopernikańską (#MinisterstwoEdukacjiINauki), że 7 agencji otrzymało punktację 30/60, a 1 oferta (najdroższa) otrzymała 60/60 za kreatywność? Dodam, że w przetargu pojawiły się budżety agencji w wysokości 150 tys. zł za roczną obsługę, a wygrała agencja z budżetem 370 tys. zł. Warto postawić również pytanie, czy środki publiczne zostały racjonalnie wydane" – napisała Drost na LinkedIn.

Czytaj też: Zwycięzcy jubileuszowej 10. edycji konkursu Papaya New Directors wybrani

"To kolejny tego typu przetarg, który w sposób ignorancki pokazuje podejście do naszej pracy, do agencji i marketingowców. Odechciewa nam się to wyjaśniać i odechciewa się pracować, jeśli realia w tej branży będą tak wyglądały. W ramach »zadania« należało przygotować strategię oraz plan postów na miesiąc i naprawdę nie chce mi się wierzyć, że 7 podmiotów (z których sporą część kojarzę jako dobre agencje) otrzymało 50% punktów (każdy równo), a najdroższa oferta (totalnie nieznanego mi podmiotu) uzyskała 100% punktów" – opisuje Drost na LinkedIn i dodaje: "Przy okazji, warto się pochylić, że to kolejny przetarg wygrany przez tę samą agencję dla tego samego podmiotu publicznego".

Po wysłaniu protestów i publikacjach w social mediach agencje dostały informację, że przetarg został unieważniony.

Marketing i Technologia istnieje zaledwie od roku

Akademia Kopernikańska w odpowiedzi na pytania "Presserwisu" wysłała jedynie informację o unieważnieniu przetargu, nie ustosunkowała się natomiast do pozostałych pytań (m.in. czy unieważnienie to wynik protestu agencji, dlaczego zwycięska oferta została wybrana, skoro według kryteriów ustalonej oceny nie była najlepsza).

Czytaj też: Zmiany w kierownictwie Sigma Bis. Dołączyła Ziemiecka-Księżak, odszedł Michalski

Na pytanie, czy przetarg zostanie rozpisany ponownie, "Presserwis" otrzymał wyjaśnienie, że "informacje dotyczące udzielanych zamówień publicznych są i będą publikowane zgodnie z obowiązującymi przepisami".

Marketing i Technologia to agencja istniejąca zaledwie od roku (została zarejestrowana w marcu 2023 roku). Firma ma siedzibę w miejscowości Długa (Kujawsko-Pomorskie), jej kapitał zakładowy to 5 tys. zł.

Sejm przyjął ustawę o Akademii Kopernikańskiej w kwietniu 2022 roku. O jej utworzenie zabiegał prezydent, który wskazywał, że to domknięcie reform, w wyniku których powstały Narodowe Centrum Nauki czy Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej. Nowa instytucja ma – według założeń – wzmocnić polską kadrę akademicką i zapraszać do współpracy naukowców z całego świata. Przeciwko jej powołaniu wystąpiło środowisko akademickie i naukowe oraz ówczesna opozycja.

Czytaj też: DoubleVerify wprowadza nowe kategorie dla reklamodawców na TikToku

(AMS, 01.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.