Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 01, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym kwartale "GW" liderem wpływów reklamowych dzienników. Dane Kantar Media

Najwięcej na reklamy w dziennikach wydał Orlen (fot. Pexels.com)

W pierwszym kwartale 2024 roku wzrosły wpływy reklamowe "Gazety Wyborczej", "Rzeczpospolitej" i "Faktu", a spadły "Dziennika Gazety Prawnej", "Super Expressu" i "Gazety Polskiej Codziennie".

Z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że przychody "Gazety Wyborczej" (Agora) z reklam wyniosły 39,4 mln zł i były o 10,2 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2023 roku. Wpływy "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) z tego tytułu urosły o 1,2 proc. – do 28,2 mln zł.

Czytaj też: Polska Press zaczyna rozmowy z kandydatami na naczelnych dzienników regionalnych

"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor PL) uzyskał z reklam cennikowo 20 mln zł, tj. o 46,3 proc. mniej, niż przed rokiem. O niemal jedną trzecią – bo o 32,8 proc. – spadły przychody reklamowe "Super Expressu" (Time), który zdobył 16 mln zł.

Wpływy reklamowe piątego w zestawieniu "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosły 14,9 mln zł (wzrost o 32,8 proc.) – przed rokiem tytuł ten nie znalazł się w TOP 5 gazet. Z kolei poza pierwszą piątkę wypadła "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA), która zebrała 10 mln zł z reklam, tj. o 35,9 proc. mniej niż przed rokiem.

Najwięcej na reklamy w dziennikach wydał Orlen. Cennikowa wartość kampanii koncernu paliwowego spadła o 54 proc. – do 6,2 mln zł. Niewiele mniej – 6 mln zł – przeznaczyła Grupa PTWP (spadek o 2,6 proc.).

W pierwszym kwartale 2024 roku łączne cennikowe wpływy reklamowe dzienników monitorowanych przez Kantar Media wyniosły 231 mln zł i były niższe o 26 proc. niż w pierwszym kwartale 2023 roku.

Czytaj też: Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP. "Zapewni wiarygodność"

(KOZ, 01.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.