W pierwszym kwartale "GW" liderem wpływów reklamowych dzienników. Dane Kantar Media
Najwięcej na reklamy w dziennikach wydał Orlen (fot. Pexels.com)
W pierwszym kwartale 2024 roku wzrosły wpływy reklamowe "Gazety Wyborczej", "Rzeczpospolitej" i "Faktu", a spadły "Dziennika Gazety Prawnej", "Super Expressu" i "Gazety Polskiej Codziennie".
Z danych cennikowych firmy Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że przychody "Gazety Wyborczej" (Agora) z reklam wyniosły 39,4 mln zł i były o 10,2 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2023 roku. Wpływy "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) z tego tytułu urosły o 1,2 proc. – do 28,2 mln zł.
Czytaj też: Polska Press zaczyna rozmowy z kandydatami na naczelnych dzienników regionalnych
"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor PL) uzyskał z reklam cennikowo 20 mln zł, tj. o 46,3 proc. mniej, niż przed rokiem. O niemal jedną trzecią – bo o 32,8 proc. – spadły przychody reklamowe "Super Expressu" (Time), który zdobył 16 mln zł.
Wpływy reklamowe piątego w zestawieniu "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosły 14,9 mln zł (wzrost o 32,8 proc.) – przed rokiem tytuł ten nie znalazł się w TOP 5 gazet. Z kolei poza pierwszą piątkę wypadła "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA), która zebrała 10 mln zł z reklam, tj. o 35,9 proc. mniej niż przed rokiem.
Najwięcej na reklamy w dziennikach wydał Orlen. Cennikowa wartość kampanii koncernu paliwowego spadła o 54 proc. – do 6,2 mln zł. Niewiele mniej – 6 mln zł – przeznaczyła Grupa PTWP (spadek o 2,6 proc.).
W pierwszym kwartale 2024 roku łączne cennikowe wpływy reklamowe dzienników monitorowanych przez Kantar Media wyniosły 231 mln zł i były niższe o 26 proc. niż w pierwszym kwartale 2023 roku.
Czytaj też: Komentarze po przejściu Bianki Mikołajewskiej z WP do TVP. "Zapewni wiarygodność"
(KOZ, 01.05.2024)