Spotify po raz pierwszy przekroczył 1 mld euro zysku. Jest więcej użytkowników

Daniel Ek podzielił się dobrymi wiadomościami z zespołem Spotify (fot. Wikimedia Commons/Jon Aslund)
Po raz pierwszy w historii kwartalny zysk operacyjny brutto Spotify przekroczył poziom 1 mld euro. Marża brutto wzrosła do 27,6 proc. przekraczając wytyczne spółki, jak i rynkowe prognozy. Przychody spółki rok do roku wzrosły o 20 proc. do 3,6 mld euro na koniec I kwartału 2024 roku.
Liczba miesięcznych aktywnych użytkowników wzrosła do 615 mln. Jest to wzrost o 19 proc. w ujęciu rocznym. W kolejnym kwartale firma spodziewa się pozyskania 16 milionów nowych miesięcznych aktywnych użytkowników. Oznacza to, że w przyszłym kwartale powinno to być 631 mln osób.
Czytaj też: Taylor Swift nietypową kampanią promuje swoją nową płytę na TikToku
Użytkowników premium jest obecnie 239 mln (wzrost o 14 proc.). W sumie ich liczba urosła jednak słabiej w porównaniu do oczekiwań.
"W ciągu roku zamierzamy zwiększyć część wydatków marketingowych. Ponieważ chcemy utrzymać wzrost i zaobserwowaliśmy, że na niektórych terytoriach cofnęliśmy się nieco za bardzo" – powiedział dyrektor generalny firmy Daniel Ek.
Czytaj też: Mark Zuckerberg wygrał kilkanaście procesów dotyczących szkodliwości Facebooka i Instagrama dla dzieci
(MAC, 24.04.2024)
