"Zapach grzechu LGBT" w kampanii Grupy Stonewall. Odpowiedź na słowa abp. Wojdy
"Zapach grzechu LGBT” został stworzony "z esencją miłości, nutą bliskości, bez nawet najdrobniejszej kropli wykluczenia" (fot. materiały prasowe)
Grupa Stonewall w kampanii odpowiada na kontrowersyjne słowa nowego przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski abp. Tadeusza Wojdy.
"Polacy cuchną grzechem LGBT" – to słowa Tadeusza Wojdy znanego z kontrowersyjnych i krzywdzących wypowiedzi wobec społeczności LGBTQ+.
Czytaj też: Komisja Europejska rozpoczyna kampanię zwalczającą stereotypy dotyczące płci
Zdaniem Grupy Stonewall jego wybór na tak ważne stanowisko potwierdza tylko, że polski Kościół nie zamierza odciąć się od homofobicznych wypowiedzi. Dlatego postanowiono wziąć tę szkodliwą wypowiedź dosłownie – i zamienić na coś dobrego.
Powstał "Zapach grzechu LGBT", zachęcający do sprawdzenia, jak pachnie miłość. Kampania ma na celu zbieranie środków na pomoc psychologiczną dla osób LGBTQ+, których dotykają krzywdzące wypowiedzi hierarchów Kościoła. Każdy, kto wpłaci na ten cel, otrzyma specjalne podziękowanie wypełnione "Zapachem grzechu LGBT".
Kampania powstała w ramach wspólnej inicjatywy Grupy Stonewall oraz agencji Feeders. Za koncept kreatywny odpowiada Feeders Agency.
Czytaj też: Cut The Mustard autorem międzynarodowej kampanii Oclean. Wykorzystano AI
(AMS, 28.03.2024)