Komisja Europejska rozpoczyna kampanię zwalczającą stereotypy dotyczące płci
Działania prowadzone są w krajach Unii Europejskiej od 23 listopada (fot. materiały prasowe)
Komisja Europejska rozpoczęła w Polsce kampanię #EndGenderStereotypes w mediach społecznościowych. Jej celem jest zakwestionowanie utrzymujących się stereotypów dotyczących płci, które mają wpływ na budowanie nierówności społecznych.
Działania prowadzone są w krajach Unii Europejskiej od 23 listopada. Kreacja została przygotowana dla wszystkich krajów.
Czytaj też: Video Brothers zarzucają konkurencji monopolizowanie dyskusji o influencer marketingu
Organizatorzy planują oparcie aktywności na hashtagu #EndGenderStereotypes. Tym działaniem chcą podnieść świadomość szkodliwego wpływu stereotypów dotyczących płci na kobiety, jak i na mężczyzn, ograniczając swobodę wyboru i możliwości każdego człowieka. Kwestionując stereotypy, kampania ma na celu promowanie równości płci oraz tworzenie bardziej integracyjnego społeczeństwa.
Wyniki badania Eurobarometru obrazują, że respondenci w Polsce nadal utrzymują wyższy poziom stereotypów związanych z płcią: 77 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że najważniejszą rolą kobiety jest dbanie o dom i rodzinę, podczas gdy 65 proc. uważało, że główną rolą mężczyzny jest zarabianie pieniędzy. Polska zajmuje 18. miejsce w UE pod względem wskaźnika równości płci (Gender Equality Index) z wynikiem 61,9 na 100 pkt, co stanowi 8,3 punktu poniżej średniej.
Kampania jest częścią realizacji strategii Komisji Europejskiej na rzecz równości płci na lata 2020-2025.
Czytaj też: Dentsu mianuje globalnego dyrektora ds. strategii. Został nim Hamish Kinnibugh
(AMS, 28.11.2023)