TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 05, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udany debiut Kanału Zero. Krzysztofowi Stanowskiemu pomógł prezydent Andrzej Duda

Inauguracyjny program miał w niedzielę wieczorem ponad 1,4 mln wyświetleń (screen: YouTube/Kanał Zero)

Krzysztof Stanowski debiut swojego Kanału Zero na YouTube może zaliczyć do udanych – uważają pytani przez "Presserwis" dziennikarze i eksperci. Pomogła kontrowersyjna wypowiedź prezydenta Andrzeja Dudy o Krymie, która padła w wywiadzie otwierającym działalność projektu.

Maciej Łanczkowski, dziennikarz tygodnika "Piłka Nożna", uważa, że największym atutem Kanału Zero jest sam Krzysztof Stanowski. – Jestem przekonany, że na rynku nie ma drugiej osoby, która tak sprawnie porusza się w przestrzeni internetowej i potrafi swoje projekty zamienić w rekordowe liczby – mówi.

Kanał Zero zajmie ważne miejsce na rynku mediów?

Łanczkowski przypomina, że gdy Krzysztof Stanowski zapowiadał uruchomienie Kanału Zero, wielu przypuszczało, że będzie to konkurencja głównie dla Kanału Sportowego, z którego odszedł. – Nowy projekt Stanowskiego prawdopodobnie osiągnie wyższą oglądalność. Czy to osłabi Kanał Sportowy? Z pewnością tak. Jednak, jak już wiemy, sport w Kanale Zero stanowić będzie niewielką część całości, co zostawia pewną przestrzeń dla kanału firmowanego twarzami Borka, Smokowskiego i Pola – ocenia Łanczkowski.

Czytaj też: Izabella Krzan poprowadzi poranki w nowym kanale Krzysztofa Stanowskiego

Janusz Schwertner, redaktor naczelny serwisu Goniec.pl, zauważa, że Krzysztof Stanowski ma sporą grupę oddanych fanów, ale też ostrych krytyków. – Jednak w gruncie rzeczy najbardziej imponująca jest jego pracowitość, pasja i pomysłowość. W mojej opinii on po prostu kocha media i kocha dziennikarstwo, choć ja sam na niektóre sprawy spoglądam inaczej niż on. Tę jego pasję bardzo mocno widać przy pracach nad Kanałem Zero – mówi Schwertner. I dodaje: – W gronie przyjaciół zastanawialiśmy się, jak dużą publikę podczas pierwszego programu Krzysztof uzna za sukces. Stawialiśmy, że 100 tysięcy na live spełni oczekiwania. Okazało się, że liczba widzów była nawet wyższa.

Inauguracyjnym formatem Kanału Zero była czwartkowa (1 lutego) rozmowa Przemysława Rudzkiego z Krzysztofem Stanowskim. Program trwał ok. 4,5 godziny. Do niedzieli wieczorem rozmowa ta została wyświetlona na YouTube ponad 1,4 mln razy. Tylko podczas niej Kanał Zero zyskał ok. 20 tys. subskrybentów na YouTube.

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej", przewiduje, że Kanał Zero ma spore szanse na zajęcie ważnego miejsca na polskim rynku medialnym. – W Kanale Zero pracuje wielu ludzi o fantastycznym wyczuciu internetu i licznych talentach. Jako pierwszy może zagrozić konwencjonalnej telewizji, choć trzeba będzie włożyć w niego jeszcze dużo pracy i pieniędzy.

Stanowskiemu pomógł wywiad z prezydentem

Szerokim echem odbił się piątkowy wywiad Krzysztofa Stanowskiego i Roberta Mazurka z prezydentem Andrzejem Dudą. Duda stwierdził w nim, że nie wie, czy Ukraina odzyska Krym. "W istocie, jeżeli popatrzymy historycznie, to przez większość czasu był w gestii Rosji" – powiedział prezydent.

Czytaj też: Daniel Gorgosz odpowiedział na apel Solorza. Wypomniał mu brak reakcji za rządów PiS

Wypowiedź Andrzeja Dudy była często cytowana przez krajowe i zagraniczne media. W serwisie X odpowiedział na nią ambasador Ukrainy w Polsce Wasyl Zwarycz: "Krym to Ukraina: jest i pozostanie. Prawo międzynarodowe – podstawa. Czasowa okupacja Krymu przez Rosję to zbrodnia wojenna, za którą ona zostanie ukarana".

Wywiad z prezydentem szybko został najchętniej oglądanym materiałem na Kanale Zero. Do niedzieli wieczorem rozmowa zanotowała ponad 2 mln wyświetleń, a sam Kanał Zero na YouTube przekroczył liczbę ponad 700 tys. subskrybentów. 

Bogusław Chrabota: – Dzięki lapsusowi – mam nadzieję – prezydenta o Krymie, już na starcie Kanału Zero dowiedziano się o nim na najodleglejszych planetach naszej galaktyki albo jeszcze dalej. Na miejscu właściciela Kanału Zero byłbym wdzięczny prezydentowi przynajmniej do końca kadencji.

Janusz Schwertner zauważa sukces Kanału Zero

Przemysław Szubartowicz, publicysta Interii i prowadzący "Debatę polityczną" w Polsat News Polityka, ocenia jednak, że niczego nowego nie dowiedzieliśmy się z wywiadu z Dudą. – Może właśnie poza tym, co prezydent myśli o Krymie, dzięki czemu jest obficie cytowany przez rosyjską propagandę – mówi Szubartowicz.

Czytaj też: TVN24 liderem kanałów informacyjnych, TV Republika awansowała na drugą pozycję

Janusz Schwertner zauważa tutaj sukces Kanału Zero. Bo każde duże medium chce przeprowadzać wywiady z politykami z najwyższego szczebla. – Kanałowi Zero udało się to już na samym początku – wskazuje. Jak dodaje, kanał w ten sposób wysyłał sygnał, że chce nie tylko zapewniać rozrywkę, ale też oferować treści dotyczące poważnych tematów.

Poza wywiadem z prezydentem i inauguracyjnym programem z czwartku inne najpopularniejsze materiały w Kanale Zero do niedzieli wieczorem to:

  • wideo zapowiadające kanał, opublikowane dwa miesiące temu – ponad 1,6 mln wyświetleń,
  • kulisy powstawania Kanału Zero sprzed 2 tygodni – 1 mln,
  • rozmowa Roberta Mazurka i Krzysztofa Stanowskiego – 740 tys.,
  • dokument Mariusza Zielkego o Michale Wiśniewskim – ok. 700 tys.
  • i wywiad Stanowskiego z gen. Rajmundem Andrzejczakiem – ok. 670 tys.

Czytaj też: Oglądalność debiutu "Expressu Republiki" z Rafałem Patyrą w TV Republika. "Dziękuję Bogu"

(MNIE, 05.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.