TVN 24 liderem kanałów informacyjnych, TV Republika awansowała na drugą pozycję
TV Republika odnotowała średnio 3,52 proc. udziału wobec zaledwie 0,11 proc. w styczniu rok wcześniej (screen: YouTube/Telewizja Republika)
W styczniu liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Na drugie miejsce awansowała TV Republika.
- TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) w grupie ogólnej 4+ miał średnio 7,73 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej wobec 4,76 proc. rok wcześniej.
- Druga była TV Republika (Telewizja Republika), która zyskała po zawieszeniu emisji TVP Info pod koniec grudnia. TV Republika odnotowała średnio 3,52 proc. udziału wobec zaledwie 0,11 proc. w styczniu rok wcześniej.
- Trzeci był Polsat News (Grupa Polsat Plus) – 2,15 proc. (1,64 proc. w styczniu 2023).
- Na czwarte miejsce spadł naziemny TVP Info (Telewizja Polska) – 1,52 proc. (w dół z 4,43 proc. rok wcześniej).
Czytaj też: Miłosz Kłeczek dostał dwa programy w TV Republika. "Skoro chcą oglądać, trzeba zostawić"
Kolejne pozycje zajęły:
- Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) – 0,79 proc. (wzrost z 0,63 proc.),
- TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,67 proc. (wzrost z 0,51 proc.),
- Polsat News Polityka (Grupa Polsat Plus) – 0,33 proc. (kanał nadaje od 10 stycznia),
- Telewizja wPolsce.pl (Fratria) – 0,33 proc. (wzrost z 0,02 proc.),
- Polsat News 2 (Grupa Polsat Plus) – 0,1 proc. (spadek z 0,11 proc.)
- i Biznes 24 (Tier Investment) – 0,02 proc. (wzrost z 0,01 proc.).
Czytaj też: Michał Rachoń po pięciu latach wycofał prywatne oskarżenie wobec Krzysztofa Skiby
W czerwcu 2023 zawieszono monitoring kanału News 24 (Astro) – z powodu zaległości płatniczych nadawcy wobec Nielsen Media.
W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN 24 miał średnio 5,03 proc. udziału (wzrost z 3,11 proc.), TV Republika – 2,12 proc. (0,06 proc. rok wcześniej), a Polsat News – 1,67 proc. (wzrost z 1,26 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Mateusz Lachowski korespondentem TVP w Kijowie. Zastąpi Piotr Kućmę
(MNIE, 05.02.2024)