Dział: PRASA

Dodano: Październik 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„NIE” po śmierci właścicieli zachowuje swoją linię. Okładka na wybory z hasłem JPII

Tygodnik "NIE" pozostaje pismem antyklerykalnym

Śmierć Jerzego Urbana i wdowy po nim Małgorzaty Daniszewskiej nie wpływa na linię redakcyjną tygodnika "NIE" (Urma), który wydawali.

Na okładce dzisiejszego wydania „NIE” jest fotomontaż: twarz Jerzego Urbana  wmontowana w postać papieża przedstawionego w geście błogosławieństwa i duży napis „Nie lękajcie się”.

Czytaj też: Amerykański fundusz MDIF, który ma akcje Agory, także w WP. Ochrona przed władzą. "Partner wesprze nas w obronie wolności mediów w Polsce"

- To nawiązanie do niedzielnych wyborów – mówi Waldemar Kuchanny, redaktor naczelny „NIE”. W marcu br. z powodu innej okładki z wizerunkiem papieża Jana Pawła II nakład tygodnika został wycofany ze sprzedaży w punktach kontrolowanych przez państwo, czyli należących do Orlenu, Ruchu i Poczty Polskiej - z tej ostatniej na stałe.

- Pozostajemy antyklerykalni, ale krytyczni wobec wszystkich stron politycznych sporów. Jako jedyni z zasady ilustrujemy teksty rysunkami satyrycznymi, to nas wyróżnia. Tę linię redakcyjną chcemy utrzymać – zaznacza Kuchanny.

3 października, dokładnie rok po śmierci Jerzego Urbana zmarła jego żona i właścicielka spółki Urma – Małgorzata Daniszewska. - Przypuszczam, że decyzje dotyczące przyszłości tygodnia podejmie Marta Miecińska, która najpewniej odziedziczy wydawnictwo – mówi naczelny "NIE". Miecińska jest prezeską Urmy, to córka Małgorzaty Daniszewskiej.

(JF, 13.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.