Zarząd Iberionu  |  Żabka Polska przegląda rynek  |  Wydawca Defence24.pl ze wzrostem  |  Czołowe kanały dziecięce tracą  |  TVP 2 pokaże program kulinarny  |  "Aktualności filmowe+" wróciły do Canal+  |  Nowe programy w letniej ramówce Biełsatu  |  Koncert "Wrocław przyszłości"  |  RASP uruchomił kanał na YouTubie  |  Serial TV 4 bez kontynuacji  |  Oglądalność magazynu "Taki jest świat" w TV Puls  |  Red Carpet TV  |  Marszałek kujawsko-pomorski zamknie portal  |  Grana wybiera agencję  |  White Bits z kampanią  |  Nowa platforma Plusssza  |  Odejście na trzy miesiące z OpenAI  |  Canal+ jako pierwszy będzie dystrybuował Netflixa w 24 krajach afrykańskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zarząd Iberionu  |  Żabka Polska przegląda rynek  |  Wydawca Defence24.pl ze wzrostem  |  Czołowe kanały dziecięce tracą  |  TVP 2 pokaże program kulinarny  |  "Aktualności filmowe+" wróciły do Canal+  |  Nowe programy w letniej ramówce Biełsatu  |  Koncert "Wrocław przyszłości"  |  RASP uruchomił kanał na YouTubie  |  Serial TV 4 bez kontynuacji  |  Oglądalność magazynu "Taki jest świat" w TV Puls  |  Red Carpet TV  |  Marszałek kujawsko-pomorski zamknie portal  |  Grana wybiera agencję  |  White Bits z kampanią  |  Nowa platforma Plusssza  |  Odejście na trzy miesiące z OpenAI  |  Canal+ jako pierwszy będzie dystrybuował Netflixa w 24 krajach afrykańskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zarząd Iberionu  |  Żabka Polska przegląda rynek  |  Wydawca Defence24.pl ze wzrostem  |  Czołowe kanały dziecięce tracą  |  TVP 2 pokaże program kulinarny  |  "Aktualności filmowe+" wróciły do Canal+  |  Nowe programy w letniej ramówce Biełsatu  |  Koncert "Wrocław przyszłości"  |  RASP uruchomił kanał na YouTubie  |  Serial TV 4 bez kontynuacji  |  Oglądalność magazynu "Taki jest świat" w TV Puls  |  Red Carpet TV  |  Marszałek kujawsko-pomorski zamknie portal  |  Grana wybiera agencję  |  White Bits z kampanią  |  Nowa platforma Plusssza  |  Odejście na trzy miesiące z OpenAI  |  Canal+ jako pierwszy będzie dystrybuował Netflixa w 24 krajach afrykańskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 30, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzy czwarte Polaków gra w gry na smartfonach, laptopach, komputerach lub konsolach

Najchętniej Polacy grają na smartfonach. Dalej gracze sięgają po laptopy, konsole i komputery stacjonarne (fot. jeshoots/Unsplash.com)

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska pokazują, że w gry wideo gra 73 proc. Polaków.

Gracze znajdują się w każdej grupie wiekowej – zarówno wśród młodych dorosłych do 24. roku życia, jak i osób po 50. roku życia. Na zainteresowanie grami nie ma wpływu poziom wykształcenia, pułap wynagrodzenia czy miejsce zamieszkania – we wszystkich przypadkach co najmniej 7 na 10 ankietowanych przynajmniej od czasu do czasu stawia na tę formę rozrywki. Gry najbardziej popularne są w grupie osób do 24. roku życia – aż 93 proc. badanych.

Czytaj też: W USA szykuje się kolejny strajk – tym razem aktorów z branży gamingowej

Najchętniej Polacy grają na smartfonach – 44 proc. W drugiej kolejności gracze sięgają po laptopy (31 proc.), a także konsole i komputery stacjonarne (odpowiednio 23 proc. i 22 proc.). Na kolejnym miejscu są tablety (13 proc.).

Press

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research (fot. materiały prasowe)

Największą popularnością w Polsce wśród graczy mobilnych cieszą się gry logiczne (wybiera je 49 proc. graczy), karciane (36 proc.), zręcznościowe (34 proc.) i strategiczne (31 proc.). Polki stawiają przede wszystkim na gry logiczne i karciane (odpowiednio 58 proc. i 42 proc.), natomiast mężczyźni najchętniej wybierają tytuły sportowe i logiczne (po 36 proc.) oraz strategiczne (33 proc.).

Czytaj też: Snapchat+ ma już ponad 5 mln subskrypcji i wygrywa z konkurentami

Niskim zainteresowaniem cieszą się natomiast tytuły wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, czyli takie jak "Pokemon Go" – tylko 6 proc. graczy mobilnych jest nimi zainteresowanych.

Trzy czwarte grających na smartfonach stawia na krótkie, maksymalnie godzinne sesje. Co trzeci badany gra na smartfonie kilka razy dziennie, a co piąty – raz dziennie lub 2-3 razy w tygodniu.

Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie Huawei CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1006 osób.

Czytaj też: Google przeniesie słuchaczy z aplikacji Podcast do YouTube Music

(KAP, 30.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.