Trzy czwarte Polaków gra w gry na smartfonach, laptopach, komputerach lub konsolach
Najchętniej Polacy grają na smartfonach. Dalej gracze sięgają po laptopy, konsole i komputery stacjonarne (fot. jeshoots/Unsplash.com)
Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska pokazują, że w gry wideo gra 73 proc. Polaków.
Gracze znajdują się w każdej grupie wiekowej – zarówno wśród młodych dorosłych do 24. roku życia, jak i osób po 50. roku życia. Na zainteresowanie grami nie ma wpływu poziom wykształcenia, pułap wynagrodzenia czy miejsce zamieszkania – we wszystkich przypadkach co najmniej 7 na 10 ankietowanych przynajmniej od czasu do czasu stawia na tę formę rozrywki. Gry najbardziej popularne są w grupie osób do 24. roku życia – aż 93 proc. badanych.
Czytaj też: W USA szykuje się kolejny strajk – tym razem aktorów z branży gamingowej
Najchętniej Polacy grają na smartfonach – 44 proc. W drugiej kolejności gracze sięgają po laptopy (31 proc.), a także konsole i komputery stacjonarne (odpowiednio 23 proc. i 22 proc.). Na kolejnym miejscu są tablety (13 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research (fot. materiały prasowe)
Największą popularnością w Polsce wśród graczy mobilnych cieszą się gry logiczne (wybiera je 49 proc. graczy), karciane (36 proc.), zręcznościowe (34 proc.) i strategiczne (31 proc.). Polki stawiają przede wszystkim na gry logiczne i karciane (odpowiednio 58 proc. i 42 proc.), natomiast mężczyźni najchętniej wybierają tytuły sportowe i logiczne (po 36 proc.) oraz strategiczne (33 proc.).
Czytaj też: Snapchat+ ma już ponad 5 mln subskrypcji i wygrywa z konkurentami
Niskim zainteresowaniem cieszą się natomiast tytuły wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, czyli takie jak "Pokemon Go" – tylko 6 proc. graczy mobilnych jest nimi zainteresowanych.
Trzy czwarte grających na smartfonach stawia na krótkie, maksymalnie godzinne sesje. Co trzeci badany gra na smartfonie kilka razy dziennie, a co piąty – raz dziennie lub 2-3 razy w tygodniu.
Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie Huawei CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1006 osób.
Czytaj też: Google przeniesie słuchaczy z aplikacji Podcast do YouTube Music
(KAP, 30.09.2023)