Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 30, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzy czwarte Polaków gra w gry na smartfonach, laptopach, komputerach lub konsolach

Najchętniej Polacy grają na smartfonach. Dalej gracze sięgają po laptopy, konsole i komputery stacjonarne (fot. jeshoots/Unsplash.com)

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Huawei CBG Polska pokazują, że w gry wideo gra 73 proc. Polaków.

Gracze znajdują się w każdej grupie wiekowej – zarówno wśród młodych dorosłych do 24. roku życia, jak i osób po 50. roku życia. Na zainteresowanie grami nie ma wpływu poziom wykształcenia, pułap wynagrodzenia czy miejsce zamieszkania – we wszystkich przypadkach co najmniej 7 na 10 ankietowanych przynajmniej od czasu do czasu stawia na tę formę rozrywki. Gry najbardziej popularne są w grupie osób do 24. roku życia – aż 93 proc. badanych.

Czytaj też: W USA szykuje się kolejny strajk – tym razem aktorów z branży gamingowej

Najchętniej Polacy grają na smartfonach – 44 proc. W drugiej kolejności gracze sięgają po laptopy (31 proc.), a także konsole i komputery stacjonarne (odpowiednio 23 proc. i 22 proc.). Na kolejnym miejscu są tablety (13 proc.).

Press

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research (fot. materiały prasowe)

Największą popularnością w Polsce wśród graczy mobilnych cieszą się gry logiczne (wybiera je 49 proc. graczy), karciane (36 proc.), zręcznościowe (34 proc.) i strategiczne (31 proc.). Polki stawiają przede wszystkim na gry logiczne i karciane (odpowiednio 58 proc. i 42 proc.), natomiast mężczyźni najchętniej wybierają tytuły sportowe i logiczne (po 36 proc.) oraz strategiczne (33 proc.).

Czytaj też: Snapchat+ ma już ponad 5 mln subskrypcji i wygrywa z konkurentami

Niskim zainteresowaniem cieszą się natomiast tytuły wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość, czyli takie jak "Pokemon Go" – tylko 6 proc. graczy mobilnych jest nimi zainteresowanych.

Trzy czwarte grających na smartfonach stawia na krótkie, maksymalnie godzinne sesje. Co trzeci badany gra na smartfonie kilka razy dziennie, a co piąty – raz dziennie lub 2-3 razy w tygodniu.

Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie Huawei CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1006 osób.

Czytaj też: Google przeniesie słuchaczy z aplikacji Podcast do YouTube Music

(KAP, 30.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.