Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 25, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen namawia do prenumeraty dzienników i nazywa je lokalnymi. Lokalni wydawcy oburzeni

– To bezpośrednie uderzenie w nasze gazety. Polska Press nie ma już prawie tytułów lokalnych – mówi o działaniach Orlenu Andrzej Andrysiak, prezes Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych (fot. Jan Bielecki/East News)

Orlen rozpoczął akcję promocyjną gazet należącej do koncernu grupy Polska Press. W akcji swoje dzienniki nazywa "lokalnymi". – To ruch wymierzony w nas – uważa Andrzej Andrysiak, szef Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

Użytkownicy aplikacji lojalnościowej Vitay, dystrybuowanej przez Orlen, otrzymali powiadomienia reklamowe zachęcające do bezpłatnej miesięcznej prenumeraty cyfrowej "twojej lokalnej gazety". Po kliknięciu w ofertę, użytkownik zostaje przekierowany na mapę Polski, na której umieszczono logotypy dzienników należących do Polska Press.

Oferta wprowadzająca w błąd

– Żadna z nich nie jest lokalna – mówi Alicja Molenda, wydawczyni "Przełomu. Tygodnika Ziemi Chrzanowskiej". – To dzienniki regionalne, które mocno zredukowały swoją lokalną ofertę. Ale chyba żaden z marketingowców nie zwraca uwagi na takie różnice. W każdym razie ta oferta wprowadza w błąd.

Czytaj też: Z "Dziennika Wschodniego" odchodzą dwie kolejne dziennikarki. Tytuł skręcił w stronę PiS

Bardziej stanowczo ofertę Orlenu ocenia Andrzej Andrysiak, prezes Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. – To bezpośrednie uderzenie w nasze gazety. Polska Press nie ma już prawie tytułów lokalnych, a regionalne tytuły wydają tygodniki o charakterze subregionalnym.

Press

Orlen kusi klientów programu Vitay prenumeratą gazet Polska Press (fot. PAR)

Oboje zwracają uwagę na jeszcze jeden szczegół. Promocja Orlenu pojawiła się tuż przed wyborami. – Wiadomo, że przez najbliższe tygodnie Polska Press będzie wypuszczać gazetki wyborcze – mówi Molenda. – Ciekawe, co się z nimi stanie po wyborach.

Redukcja liczby tygodników lokalnych

Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami Polska Press planuje redukcję po wyborach liczby dziennych wydań gazet papierowych. Mają się ukazywać tylko dwa razy w tygodniu.

Czytaj też: Dziennikarz PAP wygrywa z agencją proces w sprawie dyscyplinarnego zwolnienia

Funkcję informacyjną przejmą portale gazet. Do tej pory wydawnictwo zredukowało z przyczyn ekonomicznych liczbę tygodników lokalnych wydawanych w piątki przez tytuły regionalne. Niektóre sprzedawały się w liczbie zaledwie 200 egzemplarzy.

Wśród tytułów Polska Press, które do tej pory sprzedawały najwięcej e-wydań, są "Polska Metropolia Warszawska" (3127), rzeszowskie "Nowiny" (1289), "Gazeta Krakowska" (1204) i "Dziennik Bałtycki" (1079) – dane PBC za pierwszy kwartał 2023 roku. Żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył pułapu 1 tys. egzemplarzy.

Czytaj też: Sąd Najwyższy oddalił kasację w sprawie śmierci Igora Stachowiaka w komisariacie

(PAR, 25.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.